J2ME lær det!

Tags:    java

Hej

Jeg vil igang med at programmere J2ME og jeg tager nok en hård vej da jeg ikk kan så meget Java på forhånd...

Nok Om dett

Hvad skal jeg tage forebehold på når jeg vil lære J2ME og hvordan kan jeg overfører programmet til en mobil¨?

og koster det en bondegård for et program til at kunne overfører programmet ?

ect. hvis i kender nogle gode torturials / artikler vil jeg gerne have sådan noget ?

//Jacob Veile

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kræver først og fremmest en grundlæggende forståelse for Java. Hvis du har den er det forholdstvist nemt at få sat noget sammen. Til det kan jeg varmt anbefale javabog.dk .

Jeg tror faktisk at der er nogle artikler her på udv.dk, men er ikke helt sikker.

Du kan nemt starte med programmet Netbeans(netbeans.org) samt deres mobility pack. Det er ganske gratis.

Mht til at overføre dine midlets - hvis du har en IR port er det bare at overføre *.jar filen til din mobil.
Ellers er der jo altid den mulighed at lægge dine midlets op på en hjemmeside - og så downloade dem igen med din mobil. Men det kræver jo en nyere mobil.

og koster det en bondegård for et program til at kunne overfører programmet ?

Det bør ikke koste noget for programmet der overfører programmet til telefonen, men du skal bruge et data-kabel, så har du ikke et må du ud og købe.

Hvilken telefon har du?

Sony ericsson og en nokia

Min søn har en Nokia 5140i, vi købte et data kabel til 80,- og downloadede J2ME og har leget lidt med det.
Der fulgte nogle eksempler med som vi har leget lidt med, mest et snake spil.
Det var helt problemfrit.

Med de fleste nyere telefoner, og den gratis software der hører sig til (i hvert fald fra Nokia), kan du også overføre det via infrarød eller bluetooth hvis du ikke vil ofre penge på et kabel (original nokia kabler ~300-500 kr).

t