void

Tags:    c#

Jeg er ved at lære C#

så venligst bær over med mig.

Hvad betyder/er void ?

skal det forståes som en " sub i(VB.Net)"

Har lige et eksempel.

public interface Complexitet
{

void Setcomplexitet(int complexitet);
// er void en defination for metoden?

}

public void Setcomplexitet(int level)
{

void complexitet = level;
// og hvad er void i denne sammenhæng?

}

Jens

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er forskelligt hvordan void bruges, i en funktion er void "ingenting", altså man behøver ikke returnere noget. Men som pointer er det en type der kan antage form som alle andre typer. Fra mit kodeeksempel før behøvede det ikke være en int-type, det kunne lige så godt være en char-type.
Fold kodeboks ind/udKode 

Man kan også få et indtryk af hvordan void fungerer i gammel C/C++-kode, hvor void tit blev brugt til returtype i main-funktionen, samt void i en parameterliste, hvis der ingen andre paramtre var.
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har svært ved at forklare mere om void-typen. Kort og godt er det bare en type der bruges til "alt det andet". Hvis du ikke ved hvilken type din funktion skal returnere, da inputtet kan være forskellige, eller hvis du ikke ved hvilken type der skal "sendes" til pointer, så gør man brug af void. Det afhænger selvfølgelig også af sprog, da nogle måske gøre mere brug af det end andre.

Du kan finde en kort forklaring om det på Wikipedia; http://en.wikipedia.org/wiki/Void_type

Hvis du endnu ikke har forstået må en anden tage over.
Held og lykke!

Nej, "void" er en form for type, en "tom" type.
I dette tilfælde er det en funktion der ikke skal returnere noget, og i det andet tilfælde er det en variabel der tager imod alle typer.
Jeg kan ikke C#, så vil vise det i C++, som du burde kunne forstå, da de til vis grad ligner hinanden
Fold kodeboks ind/udKode 

Ved ikke rigtigt hvordan jeg skal illustrere void med variabler, men kan da prøve med en void-pointer
Fold kodeboks ind/udKode 

Ved ikke om jeg har forklaret mig godt nok, og om du har forstået det, men håber det hjalp lidt!

Indlæg senest redigeret d. 08.11.2006 14:13 af Bruger #8422
Kan godt være at jeg er lidt fat-svag !

Kan void så..... anskues som en slags "Variant/multi-Deklaration" for alle slags datatyper.

Har ledt lidt på nettet for at, se om jeg kunne slå det op.
No success.

MSDN er heller ikke til nogen hjælp

Ser godt din pointe i din kode "void-pointer" men er det ikke bare et metode kald med en parameter? , der må da være en beskrevet defination på begrebet "void" med alt hvad begrebet
rummer/(indeholder)

anyway: tak for din respons,,,måske du havde et link ?

SQLstatement = " select * from WHO where clue =>0 "

Indlæg senest redigeret d. 08.11.2006 15:59 af Bruger #4968
Takker for dit uddybende indlæg.

Og blev da også noget klogere, kunne nok også have sagt mig selv at, wikipedia havde artikel om void type.

hmm... hænder af og til man er lidt for hurtig med spørgsmål istedet for at selv at yde en indsats ...og omvendt ! hvis en nu havde svaret , sådan lige fra hoften !så kan man jo nok spare nogle timer på søge siden.

Nå men points'ene er ihvertfald dine

t