Jeg har nogle spørgesmål hvis du kunne hjælp mig
Jeg er igang med at fremstille en ORDBOG på visual basic 6.
jeg har helt klart nogle vigtige problemer, som jeg ønsker at løse.
1. Har oprettet en Historik-liste hvor jeg gerne vil have at når en bruger søger i min listbox (list1) så skal det søgte ord komme i Hístorik listen, så brugernen senere kan se hvad han har søgt
-Hvordan koder man det?.
2.Har også oprettet en liste hvor brugeren kan tilføje sine egne ord til listen, fks tilføje ordet "banan" hvis den ikk findes i ordbogen. De ord brugeren tilføjer til listen bliver enlig tilføjet, men problemet er at når programmet lukkes, så bliver de ord brugeren har tilføjet væk, de bliver altså ikke gemti programmet.!!
-Hvordan kan man kode det til at de automatisk bliver gemt i listen, så næste gang brugeren starter programmet finder han de ord han har tilføjet?.
3. jeg programere mit program imens skærm størelsen er 800x600 så programmet vises præsict, men hvis jeg skifter skærmstørelsen til 1024x576 så kan man tydeligt se at programmet er mindre end skærmen.
-Hvordan får man programmet til at være automatiserede at programmet skal køre efter hvad brugeren bruger på hans computer af skærm størelse.?
4. -Hvordan kan jeg oprette en (måske TREEVIEW) hvor der er bogstaver fra A til Å og hvis jeg feks trykker på B linien så foldes den ned og viser alle dem med B?.
Håber du kan svar på de fleste af mine spørgsmål.
DU må gerne kontakte mig via email på o1-ibo@hotmail.com
på Forhånd tak
Indlæg senest redigeret d. 07.11.2006 12:20 af Bruger #10782