Jeg overvejer at lærer C++

Tags:    c++

Jeg vil gerne lære C++, hvor jeg vil lave programmer, spil(kan man det?)

Jeg har kodet php, html, css og mirc scripting. Jeg vil gerne prøve noget nyt ..

1. Nu er spørgsmålet så, er C++ det nemmeste og det bedste programmering sprog.

2. Skal man ik bruge et program til at oversætte til maskinsprog, hvis ja, kan man få det gratis?

3. Hvis man vil lave 3d spil, skal der så nogle tegneprogrammer til?



Indlæg senest redigeret d. 06.11.2006 15:17 af Bruger #10622
64 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
wxWidgets kan lave kode der kan køre på stort set alt, inklusive Windows, Linux (i alle udgaver) og Mac.

SmartWin++ er mest til Windows, men det kan også køre Linux, via Wine.

Du kan også overveje QT:
http://www.trolltech.com/
Det er dog ikke helt gratis.

Jeg har mest brugt wxWidgets, det er rimelig let at gå til, der er medfølger mange gode eksempler. Men det er ikke verdens mest geniale framework.

SmartWin++ er meget gennemført, men jeg har ikke brugt det ret meget.

QT skulle være godt, men jeg har ikke prøvet.

Jeg skriver de fleste app's med ren Win32 API



Kan Win32 APIèt ikke kun køre på windows maskiner, er det nemt at gå til?

Jeg har kigget lidt, tror wxWidgets er nemmest, når det stortset kan køre på alle platforme på engang, istedet for at kode et program til windows, et til linux og til mac, hvis man har lavet et stort program ..


Kan det også laves til Windows mobile og Symbian ??



Indlæg senest redigeret d. 09.12.2006 17:27 af Bruger #10622
Kan Win32 APIèt ikke kun køre på windows maskiner, er det nemt at gå til?

Jeg har kigget lidt, tror wxWidgets er nemmest, når det stortset kan køre på alle platforme på engang, istedet for at kode et program til windows, et til linux og til mac, hvis man har lavet et stort program ..


Kan det også laves til Windows mobile og Symbian ??



Jo Win32 API er kun til windows, det er nok ikke verdens letteste API.

wxWidgets er et godt valg.
Så vidt jeg ved har man arbejdet på at portere wxWidgets til symbian, men jeg kender ikke status. wxWidgets burde kunne køre på Windows Mobile.



Ok ..

Sagde du ikk' der var nogle problemer med frames(eller sådan et eller andet), det har måske ikke rigtigt noget at sige?

Forresten, så er der en fejl i wxWidgets, og hvad er headers? Skal selvfølgelig kode noget mere konsol, men den siger bare der er fejl.

QT er da standart inbygget i codeblocks ..



Indlæg senest redigeret d. 15.12.2006 19:44 af Bruger #10622
Jeg kan ikke huske at jeg skulle have sagt at der var problemer med frames i wxWidgets. Man kan godt indvende at det ikke er verdens pæneste API, men det er langt pænere en Win32 API og en del andre.

Er der fejl i wxWidgets? Hvilke?

En header er en include fil, f.eks iostream eller stdlib.h

QT er ikke indbygget i den version af Code:: Blocks som jeg har.



#include <wx/wxprec.h> - får fejl i denne linie, når jeg vil afspille scriptet (det der er standard i code blocks..

Jeg har QT application i min Code Blocks version .. Men jeg får bare fejl mange steder i det her stykke:
Fold kodeboks ind/udKode 


Ved ik helt hvad der er galt :P



Indlæg senest redigeret d. 17.12.2006 17:34 af Bruger #10622
Du skal fortælle den hvor den skal finde include filer.

Enten under compiler options -> directories -> compiler

eller under Project options -> build options.

Det uanset om du bruger QT eller wxWidgets.

Har du instaleret og compileret wxWidgets?



Jeg har ikke instaleret wxWidgets, for det er også standart i min version af Code Blocks ..

Hvad skal de inkluderede filer sættes til, når QT eller wxWidgets er standard i Code Blocks



Hvad mener du med at det "er også standart i min version af Code Blocks"?
Hvorfra har du den version?

Jeg ved ikke med QT, men sansynligvis den mappe hvor alle QT's .h filer ligger.

Med wxWidgets skal den sættes til ...\\wxWidgets\\include\\



t