Jeg overvejer at lærer C++

Tags:    c++

Jeg vil gerne lære C++, hvor jeg vil lave programmer, spil(kan man det?)

Jeg har kodet php, html, css og mirc scripting. Jeg vil gerne prøve noget nyt ..

1. Nu er spørgsmålet så, er C++ det nemmeste og det bedste programmering sprog.

2. Skal man ik bruge et program til at oversætte til maskinsprog, hvis ja, kan man få det gratis?

3. Hvis man vil lave 3d spil, skal der så nogle tegneprogrammer til?

Indlæg senest redigeret d. 06.11.2006 15:17 af Bruger #10622
64 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Nej det er rigtig meget af vejen, men det var heller ikke min pointe. Min pointe var at hvis du kan PHP i forvejen så er det måske ikke så svært at starte med C++ som hvis man aldrig har "rørt" et programmeringssprog før..

Når, mig der har misforstået.
Giver dig helt klart ret i at det er nemmere at gå fra f.eks. PHP, end hvis man aldrig har rørt et programmeringssprog.

Ja .. Har hent dev-C++

make.exe: *** [main.o] Error 32

Eksekvering afbrudt

Mærkelig fejl!

Prøv med Code :: Blocks:

http://www.codeblocks.org/

Nu bliver jeg forvirret af alle de programmer og sprog der findes ..

1. Hvad er der flest fordele ved C++ eller Delphi ..

2. Og hvad er .NET for noget, er det bare noget microsoft har lavet, for at blive dominerende på kode sprog markedet?

1: Delphi er et godt hvis man hurtigt vil lære at lave GUI og intet andet. C++ er godt hvis man vil lære at programmere og f.eks. vil lave spil.

2: Ikke kun. Man kan ikke bruge C++ med .net.

Indlæg senest redigeret d. 06.11.2006 22:45 af Bruger #4996
Jeg har fundet et program der hedder Visual C++ Express Edition, det virker nemmere, bare i starten .. Kan det ik bruges til at kode C++ med??

1. Kan godt være det er et dumt spørgsmål, men hva er GUI?

Jo, Visual C++ kan godt programmere C++. Du skal bare holde dig fra Managed/cli/.net og holde dig til native.
Jeg synes at VisualC++ er lidt tung at arbejde med.

GUI er "Graphical user interface", dvs en grafisk bruger flade, dvs. knapper, checkboxe, combo-boxe osv. Modsætningen er konsol programmer (også kaldet "DOS" programmer).

.net/managed/cli har meget lidt med C++ at gøre, det er netop idéen.

Kris's bog er nok gratis, men den er forældet og har været det siden 98. Den kan på ingen måder anbefales.

Det første eksempel:
Fold kodeboks ind/udKode 

er et skoleeksempel på "Find Fem Fejl" for begyndere udi C++.

.net/managed/cli har meget lidt med C++ at gøre, det er netop idéen.

Hvorfor er det en del af idéen? Det giver da ikke nogen mening at sige det...? Det er da meget lig med hinanden hvis vi går op på et højere abstraktions niveau.

Kris's bog er nok gratis, men den er forældet og har været det siden 98. Den kan på ingen måder anbefales.

Hvor meget nyt er der sket i måden man programmerer i C++ siden 1998 på det niveau bogen beskæftiger sig med? Jeg siger kun at det er en rigtigt god begynderbog.

Det første eksempel:
Fold kodeboks ind/udKode 

er et skoleeksempel på "Find Fem Fejl" for begyndere udi C++.

... og mange tak fordi du lige latterligtgjorde mit sidste indlæg :(

Indlæg senest redigeret d. 07.11.2006 01:01 af Bruger #2243
Jeg forsøgte ikke at latterligøre dit sidste indlæg, undskyld hvis det blev opfattet såden.
Jeg fortalte blot min mening om bogen.

Der er ingen iostream.h header fil i C++, det har der ikke været siden c++ standarden blev vedtaget i 98.
main returnerer en int, det har den gjort siden C og C++ blev opfundet.
cout er en del af std namespace
osv.

.net er på mange måder en fin platform, hvis man kan leve med at det (stort set) kun er til windows. Men hvis man vil programmere .net kan man imho bedre gøre det i et rigtigt .net sprog som C#
Det Microsoft kalder C++/cli er ikke rigtigt C++, og er, efter min ringe mening, mest opfundet for at gøre det lettere for folk der er vant til C++ at gå over til .net.
Hvis man skal lære at programmere, eller skal starte på et nyt projekt, og vil bruge .net, kan man imho lige så godt gøre det med C#

Kan den bog ikke bruges mere eller hvad?

Kan man ik også udvikle gode programmer i GUI?

t