Jeg vil gerne lære C++, hvor jeg vil lave programmer, spil(kan man det?)
Ja, udover de spil Niklas nævnte, kan også, Counter Strike, m.fl. nævnes.
Jeg har kodet php, html, css og mirc scripting. Jeg vil gerne prøve noget nyt ..
Du skal forberede dig på at det nok bliver en held del anerledes. De fleste programmeringssprog som man bruge "direkte" på computeren og ikke på nettet, har ikke meget tilfældes med sprog som PHP, osv.
1. Nu er spørgsmålet så, er C++ det nemmeste
Vil sige at C++ langt fra er det nemmeste sprog at lære, specielt når du ikke rigtigt nogen erfaring med lignende sprog har. Hvis jeg skulle råde dig til at lære et sprog skulle det være sproget Python. Det er godt til begyndere - men bestemt også til garvede. Her kan du hurtigt få indblik i hvad programmering rigtigt er.
og det bedste programmering sprog.
Det vil du kunne diskutere til al evighed. Nogle synes bedst om et sprog, imens andre synes bedst om et andet sprog. Man skal også vælge sproget ud fra funktionalitet. Nytter ikke noget at du lærer C++ når du vil igang med hjemmesideprogrammering. Når du vælger et sprog skal du tage højre for mange ting, og ikke altid høre på hvad andre siger. Selvfølgelig er det "bedst" at bruge et populært sprog, da du vil finde mange resourcer rundt omkring på nettet.
2. Skal man ik bruge et program til at oversætte til maskinsprog, hvis ja, kan man få det gratis?
Jo, det skal man. Det kaldes en kompiler. Jeg bruger GCC-kompileren, som både kan kompilere ObjC, C, C++, osv. Den følger med MingW-pakken og er efter min mening rigtigt god. Du kan også få det gennem Dev-C++ eller Code:
locks programmerne. Der findes mange forskellige RAD's, IDE's, Kompilerer, osv. så vil ikke til at remse dem alle op. Men du kunne jo prøve google? Du vil sagtens kunne finde nogle gratis.
3. Hvis man vil lave 3d spil, skal der så nogle tegneprogrammer til?
Ja, og nej. Du ken delvist lave noget grafik i et tegneprogram og loade det ind i programmet. Normalt "koder" man alt grafikken. Som nybegynder vil jeg råde dig til, hvis du vælger C/C++, at kigge på OpenGL med GLUT. Det er nemt og lige til, uden alt Win32.
Hvis du har modet, viljen og tålmodigheden er C++ helt klart et godt sprog at gå igang med.
Held og lykke!