Hvad synes i om mit website

Tags:    diverse

Hvad synes i om mit nye site version 2.0 som jeg lige har lanceret?

www.uniteweb.dk

Hvad synes i om mit nye site version 2.0 som jeg lige har lanceret?

www.uniteweb.dk

lige tung i indlæsningen af billederne, ellers meget fin

Ikke meget andet at sige end loadtiden..

M.v.h. Johnny.

Logoet i toppen bliver gentaget når man kører i en høj opløsning. Det ser ikke så smart ud. Prøv at udvide din browser i bredden. (det sker både i Firefox 2 og IE7)

Prøv at gemme billederne som GIF i stedet for JPEG. Jeg er sikker på at både fyld.jpg og MenuGradient.jpg vil komme til at fylde meget mindre ved at gøre dette. Det kan godt være at det vil forringe billedkvaliteten hvis du gør det med de andre billeder.

Hvorfor er det en log ind dialog der er det første man ser? Skulle de 2 gule bokse ikke hellere flyttes ud til højre så den nye bruger ikke bliver forvirret?

Boksen i venstre side er også forvirrende til at starte med.

Det værste ved siden er at jeg troede at det var en hjemmeside for et webdesign firma pga. teksten ved logoet, måske der skal stå "Hjælp til programmering og webdesign"? Eller et eller andet der får en til at forstå at det er et forum

Hov jeg glemte lige at skrive at jeg synes at det er rigtig flot. Jeg kan især godt lide farverne og alle dine ikoner.

Det er godt at du holder linjerne korte i dit forum. Her på udvikleren kan de godt blive så lange at det bliver unødvendigt svært at finde ned til næste linje. (Jeg kører med en opløsning på 1680x1050, det hjælper så heller ikke på det kan man sige)

Jeg er enig med alle andre. Den loadtid er utrolig stor. Ellers syntes jeg at det er en rimelig nice side. Gennemført!

Indlæg senest redigeret d. 06.11.2006 06:41 af Bruger #5097
Rigtigt flot design, loadtid er lidt høj ja men ellers. Personligt ville jeg gemme som png da gif er forbeholdt animerede billeder, men ellers en ret lækker sider.

Rigtigt flot design, loadtid er lidt høj ja men ellers. Personligt ville jeg gemme som png da gif er forbeholdt animerede billeder, men ellers en ret lækker sider.

Hvorfor mener du at GIF er forbeholdt animerede billeder? Det er bare en ekstra feature, det var ikke understøttet fra starten af. I specifikationerne af GIF står der også:

The Graphics Interchange Format is not intended as a platform for
animation, even though it can be done in a limited way.

http://www.w3.org/Graphics/GIF/spec-gif89a.txt

Derudover er der stadig det problem at IE6 ikke viser PNG filer med de helt korrekte farver, det er de færreste der er skiftet til IE7.

Indlæg senest redigeret d. 06.11.2006 11:01 af Bruger #3491
Oh, det vidste jeg ikke. Har bare aldrig været den store fan af gif da den "kun" understøtter 256 farver og set fra mit synspunkt, ikke egner sig til avanceret grafik.

Oh, det vidste jeg ikke. Har bare aldrig været den store fan af gif da den "kun" understøtter 256 farver og set fra mit synspunkt, ikke egner sig til avanceret grafik.

Mener faktisk at der kun er 256 farver der ser ens ud på alle computere, så hvis det er tilfældet kan det godt være at det er rimelig smart, men er ikke 100% sikker.

Jonas, det er temmelig smart til billeder med få farver som nogen af dem på hans side :) (faktisk er jeg lige ved at tro at bmp vil fylde mindre i lige netop det her tilfælde).

Avanceret grafik behøver ikke bruge mange farver ;)

Indlæg senest redigeret d. 06.11.2006 17:46 af Bruger #3491
t