Host lookup

Tags:    c++

Hej Udviklere,

Jeg ved at lave et script som laver et dns opslag på en dns navn, og så skal den oversætte den til IP-adresse.

Jeg har følgende kode:
IPAddress.h
Fold kodeboks ind/udKode 
7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du har både en parameter til IPAddress::Lookup der hedder adr og en lokal variabel der hedder adr.

Giv en af dem et andet navn.

Ok, den klager ik nu, men &adr skal være den variabel som indeholder IP efter lookupet er det så stadigvæk rigtigt eller skal der tilføjes noget???? umiddelbar vil jeg mene at jeg skal tilføje adr = adr_in.c_str();

Indlæg senest redigeret d. 04.11.2006 19:12 af Bruger #6559
Du kunne:

Fold kodeboks ind/udKode 

Bemærk at der en en fejl i dit program i linjen:
if(adr = NULL)

Det skal være to ==:
if(adr == NULL)

Jeg har selv lige fundet ud af det..... Men du skal nok få dine point, og jeg har udvidet til MessageBox i stedet for Consol.... men du skal have din point..... skal lære at være tåldmodig.... kan jo godt selv...

Her er det jeg har, har tjekket det og det virker (sjovt nok ikke), har lige fået tjekket op med flere sites... samme ip den spytter ud.... :(

Jeg bruger din kode, og så må jeg bare lige implamentere det i klasser som det andet.... læg svar og du får point :D

Indlæg senest redigeret d. 04.11.2006 20:45 af Bruger #6559
Jeg samler ikke på point.

Du kan bruge programmet ping i en kommandoprompt til at checke om du får det rigtige resultat.

Mit eget gav fuldstændigt forkert resultat i forhold til din kodestump..... ja brugte ping for at sikre mig..... men brugte din kode, og den er nu implamenteret i klasser så den virker :D, så tak for hjælpen..

Se mit indlæg sidst i denne tråd for inspiration

http://www.udvikleren.dk/Thread.aspx/1/17937/LastPage/

Hth

t