Hjemmenetværk

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Jeg har lige et spørgsmål til noget med lokal netværk.. Vi er koblet sammen igennem en Switch, og vi har sat os op på en arbejdsgruppe vi har kaldt "Workgroup". Nu vil jeg gerne have sådan at jeg kan lukke de andres computere fra min computer af, så jeg går ind i en komandopromt og skriver "shutdown -i" så kommer der er dialogbox frem hvor man kan vælge bl.a. "gennemse", men hvis jeg trykker på den står der "Katalogtjenesten er ikke tilgængelig i øjeblikket".
Hvad skal jeg gøre for at denne "Katalogtjeneste" bliver tilgængelig.? og er der ellers andre måder jeg kan lukke de andres computere fra min computer af.?

11 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan du ikke bare trykke på Tilføj/Add... og skrive navnet på computeren (\\\\computernanv) eller evt bare ip adresee?

Inden jeg siger det vil jeg lige slå helt fast at hvis du giver alle gæstebrugere admin-rettigheder vil alle i hele verden kunne få fuld kontrol over computerne. Men du gør således. Åbn kør. Skriv: control userpasswords2 og tryk enter. Tryk på gæst, vælg egenskaber og tryk på fanebladet Gruppemedlemsskab. Der kan du vælge administrator-gruppen.

Indlæg senest redigeret d. 04.11.2006 13:38 af Bruger #3275
Jonas, jeg er temmelig sikker på at det godt kan lade sig gøre uden at give lade Gæst være administrator.

Jeg kan i hvert fald fint lukke min stationære ned fra min bærbare og jeg har ikke ændret ved gæstekontoen, men jeg har nu aldrig prøvet at få den fejl med katalogtjenesten.

Simon har du en bruger med samme brugernavn og password på alle maskiner? Det synes jeg tit kan hjælpe på Windows netværksproblemer

Jeg har lige et spørgsmål til noget med lokal netværk.. Vi er koblet sammen igennem en Switch, og vi har sat os op på en arbejdsgruppe vi har kaldt "Workgroup". Nu vil jeg gerne have sådan at jeg kan lukke de andres computere fra min computer af, så jeg går ind i en komandopromt og skriver "shutdown -i" så kommer der er dialogbox frem hvor man kan vælge bl.a. "gennemse", men hvis jeg trykker på den står der "Katalogtjenesten er ikke tilgængelig i øjeblikket".
Hvad skal jeg gøre for at denne "Katalogtjeneste" bliver tilgængelig.? og er der ellers andre måder jeg kan lukke de andres computere fra min computer af.?

Det er meget enkelt.. følg det jeg skriver her:

Gå ind i "Start" gå derefter ind i "Tilbehør" og til sidst ind i "Notesblok"
Inde i Notesblokken skriver du følgende:

run cmd

net view

shutdown -i -d

Når du har skrevet det gemmer du det et sted f.eks. på dit skrivebord kald den derefter et navn f.eks. "luk computere" men HUSK at skrive ".bat" så den hedder "luk computere.bat"

Så enkelt er det og jeg er kun 13 og jeg ved hvordan man gør..

Nej, jeg har prøvet, så siger den bare adgang nægtet. Så tænkte at det sikkert var noget af det samme der var galt med det der Katalogtjeneste. Altså at den ikke vil give mig adgang.

Gæstebrugeren skal have admin-rettigheder på de computere du vil slukke. Så det er ikke særlig smart :P.

Indlæg senest redigeret d. 04.11.2006 13:07 af Bruger #3275
Hvordan giver man mig admin-rettigheder.?

Indlæg senest redigeret d. 04.11.2006 13:25 af Bruger #8773
den siger stadig at katalogtjenesten ikke er tilgængelig..

Det er ikke lykkedes mig at gøre det uden at give gæstebrugeren admin-rettigheder. Har også ofte hørt at det med at have den samme bruger på alle pc'er kunne hjælpe. Har dog aldrig været den store success i mit tilfælde.

Problemet er, at de er koblet op på en måde, at folk kommer ude fra med deres PC, så kobler vi alle os på en Switch, og laver en arbejdsgruppe (guiden hjemmenetværk) som vi kalder "workgroup" og den er vi alle sammen koblet på. Det skulle jeg selvfølgelig nok have sagt først..

<< < 12 > >>
t