Terminal

Tags:    delphi


Hvordan laver man en terminal server, og client??

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

>> Hvorfor vil du lave det?

>Jeg vil lave det fordi jeg har løst :)


Ja, ok. Godt ord igen :). En måde at lave det på ville være via TCP/IP komponenter. Du laver en applikation (din server) som lytter på en given port. Denne server har en eller anden form for kommando sprog, eller skærmbilleder (grafiske eller tekst, det sidste vil være det letteste, tror jeg) som den sender til klienten. Via særlige koder som er indsat i dette skærmbillede og som ikke vises på skærmen kan klienten så "styrer" applikationen; indsætte data i en form, trække rapporter og meget mere.

Lavet rigtigt, vil det ikke engang være nødvendig med en særlig klient. Du vil kunne bruge en hvilken som helst telnet klient, selv om det nok ville være nemmere med en speciel klient.

Jeg kunne forestille mig følgende:
Serveren lytter på f.eks. port 1024. Når der så kommer en request fra en klient sendes skærmbilledet til klienten. Klienten kan "udfører" dette skærmbillede og brugeren indsætter så data, eller hvad han nu skal.

Når brugeren så trykker enter, eller (u) for udfør eller hvad du nu beslutter dig for, sendes hele skærmbilledet, eller kun indholdet af felterne, tilbage til serveren som så "processere" resultatet og udfører en passende handling.

---
Thomas Due
tdue@mail.dk



Nu skal du jo selv afgøre om du vil bruge al den tid der skal til for at få sådan en ting til at fungere, men der findes altså gratis software der ude der kan det du ønsker og mere til.

Prøv f.eks. denne her.

http://www.uk.research.att.com/vnc/

Jeg bruger den til fjernstyring af min filserver, og den er rigtigt velfungerende.





Hvordan laver man en terminal server, og client??

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Hvad forstår du i Terminal ? jeg ville gruge en TCP socket..
-
neuroman? det' da mig :D
Aloha - Er du fresh???




Et fjern-skrivebord eller en Grafik Prompt

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Et fjern-skrivebord eller en Grafik Prompt


Altså ligesom det system man har med f.eks. en main frame som kører en eller anden applikation, og så nogle klienter på pc'erne som har en eller anden form for interface til applikationen?

Det lyder ret omstændigt.

Hvorfor vil du lave det?
---
Thomas Due
tdue@mail.dk



Et fjern-skrivebord eller en Grafik Prompt

Altså ligesom det system man har med f.eks. en main frame som kører en eller anden applikation, og så nogle klienter på pc'erne som har en eller anden form for interface til applikationen?

Det lyder ret omstændigt.

Hvorfor vil du lave det?
---
Thomas Due
tdue@mail.dk


Ja nogenlunde.

Jeg vil lave det fordi jeg har løst :)

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



t