SQL Progressbar i C#

Tags:    .net

Hejsa alle...

Jeg har en select mod en mssql database, der returnerer adskillige tusinde records...jeg kunne godt tænke mig en progressbar til at underholde brugeren mens han / hun venter men hvordan pokkeren laver man lige sådan en...

Findes der en eller anden event i connection objektet eller en af de andre sql... objekter man ka benytte?

Venligst

Rico

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Lige en ting til...

Hvorfor overhovedet lave en progressbar...

Du kan jo bare lave et Thread som starter lige før dit SQL statement som bare viser en lille animation så brugeren kan se at programmet arbejder, det ville være meget nemmere at lave, jeg tror også at det ville blive svært at lave en progressbar som faktisk viser det rigtige procent del der er "processed"

Nu kender jeg ikke rigtigt noget til C# men jeg lavede lige en hurtig søgning på nettet og faldt over dette:
http://www.codeproject.com/cs/miscctrl/progressdialog.asp

Umiddelbart ville jeg tro at du kunne få det til at virke hvis du puttede dit SQL SELECT statement ind i DoSomeWork metoden.

Lige en ting til...

Hvorfor overhovedet lave en progressbar...

Du kan jo bare lave et Thread som starter lige før dit SQL statement som bare viser en lille animation så brugeren kan se at programmet arbejder, det ville være meget nemmere at lave, jeg tror også at det ville blive svært at lave en progressbar som faktisk viser det rigtige procent del der er "processed"

Tja... det er jo altid rart at vide hvor lang tid der er tilbage... :)
Hvis du kan tælle antallet af elementer der er i din query, kan du sætte maksimum på din progressbar, og hvergang du har hentet en post frem, skal du så bare inkrementere den nuværende værdi.

Jeg ville måske blive lidt bims, og tro at mit program var gået ned, hvis den f.eks. stod og viste en lille animation i 1minut... Men ved en progressbar ville jeg jo kunne se at der sker noget og at der er en ende på det hele

t