Ord inde i en sætning.?

Tags:    asp

Jeg sidder og skal plukke et ord ud fra en sætning. Sidder med min klients browsertype Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT")), og der skal jeg have lavet en IF/Then sætning der ser nogen lunde sådan her ud:

If browsertype (indeholder) "MSIE" Then

Men hvad skal jeg skrive der hvor der står indeholder.?

Altså havde det været med en database, havde jeg jo bare skrevet at den skulle finde noget "LIKE msie" men det er det jo ikke.

Hvis det evt. ikke kan lade sig gøre at lave det på den her måde, er der så nogle der har en anden idé.?

Det er fordi jeg sidder med en side, hvor der skal loades en bestemt menu når man er i hhv. IE eller Firefox.

Håber der er nogle der kan hjælpe.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
<%
dim browsertype
browsertype = Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT")

'an example of what browsertype might look like is this:
'Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows 98)

'you can then parse that value -- for example, check if "MSIE" is in the string'

If instr(browsertype,"MSIE") > 0 Then %>
<!--#Include File="menu.asp"-->
<% Else %>
<!--#Include File="menu_andet.asp"-->
<% End If %>

Jeg sidder og skal plukke et ord ud fra en sætning. Sidder med min klients browsertype Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT")), og der skal jeg have lavet en IF/Then sætning der ser nogen lunde sådan her ud:

If browsertype (indeholder) "MSIE" Then

Men hvad skal jeg skrive der hvor der står indeholder.?

Altså havde det været med en database, havde jeg jo bare skrevet at den skulle finde noget "LIKE msie" men det er det jo ikke.

Hvis det evt. ikke kan lade sig gøre at lave det på den her måde, er der så nogle der har en anden idé.?

Det er fordi jeg sidder med en side, hvor der skal loades en bestemt menu når man er i hhv. IE eller Firefox.

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Brug indexOf ... ex:

if streng.indexOf("IE") > 0 then

(mit vb er lidt rustent)

/JJ

jeg kan ikke få det til at virke, er det ikke sådan her du mener jeg skal sætte det op.?

Fold kodeboks ind/udKode 

Tusind tak. Det virker :D

t