Pagecontrol ?? MDI ???

Tags:    delphi

Hey er der nogle herinde der kan svare mig på det her ??

Jeg har lavet et teksbehandlingsprogram (som nok mange har), mit prblem er det at jeg havde lavet det i mdi. Det gik meget godt indtil at jeg puttede en pagecontroll på det. Så kunne ikke bruge TMDI(ActiveMDIChild).RichEdit1.selattributes.Name := CBoxFont.text; Hvorfor kan jeg ikke det. Er det fordi at den nu tilhører min Pagecontrol ? Hvis at den gør det kan i så forklare mig hvordan jeg løser det problem for jeg vil så hjertens gerne bruge de der pagecontrol de styrer for hårdt



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey er der nogle herinde der kan svare mig på det her ??

Jeg har lavet et teksbehandlingsprogram (som nok mange har), mit prblem er det at jeg havde lavet det i mdi. Det gik meget godt indtil at jeg puttede en pagecontroll på det. Så kunne ikke bruge TMDI(ActiveMDIChild).RichEdit1.selattributes.Name := CBoxFont.text; Hvorfor kan jeg ikke det. Er det fordi at den nu tilhører min Pagecontrol ? Hvis at den gør det kan i så forklare mig hvordan jeg løser det problem for jeg vil så hjertens gerne bruge de der pagecontrol de styrer for hårdt


Skal du ikke have en "font" før "Name", altså TMDI(....).....selattributes.Font.Name?

Mvh
Kaare



nej for det virkede før så det ville da være meget underligt at den bare fordi at han havde lavet en pagecontrol ikke virker. Det må være noget andet som er gjalt

[Redigeret d. 22/05-03 08:45:08 af Ulrik Karlson]



t