COM/DCOM med Delphi5 Standard Problem

Tags:    delphi

Ja nu ville jeg så i gang med COM/DCOM programmering. Men hvad ser jeg så til min store skræk.
Min Delphi 5 standard edition har ikke nogen ActiveX fane i "object repositoriet" (file->new).

Efter en del søgen i hjælpen fremstår det som om det var mening at der skulle være en ActiveX fane. Der er sågar en how-to-get-started sektion hvor der direkte står hvordan man kommer i gang med emnet. Nu kan det jo være at Borland bare har glemt at "klippe" sektionen ud, så........

Nå men jeg har søgt vidt og bredt men har ej fundet noget brugbart ud over at denne "feature" er listet hos Borland som en mulighed for min version af Delphi.

Er der nogen der er stødt på en løsning på dette problem eller bare ved et eller andet ?

Man er skisme noget handicappet når man ikke har adgang til diverse activeX object wizard's, da den jo genererer de værste dele af et sådant projekt for en og når man så er helt ny på det felt bliver det sgu ikke lettere.

Pls help !!!!






2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Min Delphi 5 standard edition har ikke nogen ActiveX fane i "object repositoriet" (file->new).


Hvis du kigger her (http://www.consist.it/D5developer.htm) kan du se at der er en del COM/ActiveX-relaterede ting der ikke følger med i Standard Edition. Jeg tror det er dér at koen ligger begravet.



Tak for hjælpen Thomas. Den side jeg fandt hos Borland indikerede noget helt andet, men den du fandt ser mere rigtig ud. Nu er jeg så desværre helt på bar bund. SUK !
Hvem der havde råd til en Pro eller Enterprise version.



t