opdatere program

Tags:    c++

Hej udviklere.

Hvis jeg et program på en hjemmeside som folk kan downloade som fx. er version 1.0 så hvis jeg laver om så det er version 1.1 hvordan kan man lave den funktion?

tak på forhånd.

9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg tror at det nemmeste ville være at bygge en funktion ind i version 1.0 som går ud på din hjemmeside regelmæssigt (en gang om dagen måske ugen) for at checke om der skulle være en ny version...

du kunne jo ligge den nyeste version af programmet i en mappe som du kalder /current så går dit program ind på siden og checker om der er nogen versioner som er nyere end den allerede installerede.

Det kan godt være at jeg har misforstået dig og at du i stedet for vil have lavet et patch system til programmet, men i så fald ville det nok hjælpe lidt hvis vi kendte noget mere til programmet.

men jeg håber at dette kan hjælpe

Her kunne du vælge at bruge en DLL fil som folk selv, manualt kan hente ned. Endnu bedre ville selvfølgelig være at gøre som Simon foreslog, at dit program automatisk henter opdateringer. Hvis du vil bruge en DLL kunne du f.eks. lave filerne, dit_program.exe og din_DLL.dll. Det fede med en DLL er at den er dynamisk. Du behøver altså ikke både re-kompilere både program og DLL. Du kan derfor nemt lave et program hvor evt. funktionalitet ligger i DLL og programmet bruger dét der ud fra. Så behøver man kun at hente en ny DLL.

til Simon: du har forstået det et patch system jeg gerne vil ha :) men ved du hvordan det kunne laves?

Til v0id: har du nogen ide til DLL? (altså koden)

jamen et patch system skal lige netop laves som v0id beskriver.

For søren da, undskyld jeg siger det, men kunne du ikke prøve lidt selv?
Du har allerede lavet et par tråde omkring dette, og du har fået hjælp af både mig, Bertel og nu også Simon. Hvis du vil gøre som det jeg snakkede om før, skal du jo bare ligge alt kode i en dll-fil og kalde den fra din source-fil.

Jeg har jo ingen anelse om hvordan jeg skal lave et Patch system vel, det er jo der for jeg spørger

Jeg har jo ingen anelse om hvordan jeg skal lave et Patch system vel, det er jo der for jeg spørger

Hmm måske er du ikke teknisk langt nok fremme endnu til at lave et sådan system?

v0id har vist dig noget omkring DLL filer, læs evt. noget mere omkring dette emne.
Se dernæst om du kan komme frem med et system hvor du ligger en fil ud på en hjemmeside og downloader den vha. dit program.

det må være det mest basale i dette patch system. samtidig vil du lære en masse ved at fuldføre disse 2 ting.

Vi vil meget gerne hjælpe, men vi/jeg vil ikke lave hele dine projekter.

Jeg vil gerne have et Patch system til mit program:
Fold kodeboks ind/udKode 

t