Cookies til brugersystem

Tags:    php

<< < 12 > >>
Jeg er ved at lave et nyt site, der skal være et brugersystem, brugte sessions før, men gider dem ikke, da de ik kan gemmes fast.

Jeg vil spørge om man kan få en cookie til at slette sig selv når browseren lukkes, hvis man sætter kryds i "Husk" feltet, skal de gemmes hele tiden .. Kan det lade sig gøre :D?

Og skal man starte med en special kode i toppen, ligesom med sessions.

20 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at C:\\Programmer\\Apache Group\\Apache2\\htdocs\\websted\\v2\\login.php:4) in C:\\Programmer\\Apache Group\\Apache2\\htdocs\\websted\\v2\\login.php on line 28

Linie 28: setcookie('Cookietest',true);

Hvorfor får jeg denne fejl?

Indlæg senest redigeret d. 28.10.2006 21:43 af Bruger #10622
Hov, nu virker det..

Satta koden <?php ob_start(); ?> i toppen af scriptet, og nu virker det.. kan det ik godt passe, det var fejlen?

Det er fordi cookies er HTTP-headers, og så skal de sættes før du skriver noget ud til browseren. Og ja, ob_start(); er en måde at omgå problemet, dog en ikke særlig køn måde.

Indlæg senest redigeret d. 28.10.2006 22:45 af Bruger #3143
Hvad for en måde er så bedre at bruge??

At rykke setcookie op et sted, hvor den gerne må stå, så tingene kommer i den rigtige rækkefølge.

Det kan jeg ikke, da setcookie skal være længere nede på siden, da de først skal sættes, når brugernavn og password er tjekket, og at det er korekt ..

Så må jeg jo bruge ob_start(); .. Det sker der heller ikke noget ved :D

Skal ob_start(); svære på alle sider, hvor der bruges cookies, eller kun på de sider, hvor de bliver sat??

ob_start(); skal kun bruges på de sider, hvor du skal sætte en header, men ikke gider sætte den før du udskriver noget til browseren. Så nej, den skal ikke bruges på alle sider.

Så den skal kun sættes på logincheck siden, som fx. hvor en cookie bliver sat . og ikke på ændre profil siden, hvor en cookie bliver læst til oplysninger ..

Så den skal kun sættes på logincheck siden, som fx. hvor en cookie bliver sat . og ikke på ændre profil siden, hvor en cookie bliver læst til oplysninger ..

<< < 12 > >>
t