hvorfor kan jeg ikke loade flere funktioner fra min DLL

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej Udviklere.

Jeg er igang med at "lege" med DLL filer men nu jeg har jeg et problem hvorfor virker

Her er min DLL kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

og min DLL.h fil:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og min Exe fil:
Fold kodeboks ind/udKode 

men jeg kan ikke få den til at skrive begge to ud

20 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Kasper!

Kan se at du bruger min kode fra http://udvikleren.dk/C/Thread.aspx/1/18212/. Det er en god skik at få lukket sine andre tråde omkring samme emne før man åbner et nyt. Du kunne vælge at give points til mig eller Bertel Brander.

Dit problem er at du kun har én cfunc.
Prøv at "lave" flere.
Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

Skal siges at jeg selv ikke er alt for fiks med de DLL-filer, da jeg endnu ikke haft brug for dem. Der er derfor sikkert en bedre metode, som jeg ikke umiddelbart ikke kender. Men held og lykke med det!

Midt i koden har du:
FreeLibrary((HMODULE)hLib);

Derefter kan du ikke bruge hLib i kald til GetProcAddress eller kalde funktioner i DLL'en.

Du har ikke erklæret exacute1

Du har koden til funktionerne til at stå i headeren.

Det er lettere at få compileren til at lave et "import library".

Jeg har programmeret C og C++ i mere end 15 år, jeg har kun én gang haft brug for en DLL. Jeg vil foreslå at du lærer noget mere grundlæggende C++ først.

okay men Bertel Brander hvad laver du for noget?

Mindre (og nogle få lidt større) GUI applikationer.
Små kommando linie programmer.

GUI applikationer og Små kommando linie programmer.

Hvad er det for noget? (OMG jeg lyder som en taber).