Dekryptering af kode?

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej brugere.

Jeg vil lige høre om der findes et program eller et script der kan dekryptere en lign. krypteret kode?

3015ca4f270b6938b27c95863174a8db

Mvh Epoch

11 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis det er en md5, kan du ikke dekryptere den.
Md5 krypterer nemlig ikke, men laver en repræsentation med tab af data, et digest.
Message Digest 5, Md5.

Tænk på det som en crc, I ved, algoritmen der ofte bruges til checksum på filer så man ved om der er sneget sig fejl ind i data.
Ud fra en crc kan du ikke lave filen.
Men du kan tjekke om en crc på filen du har også passer med den forventede crc.
Filen kan være på 10 tegn, 10 kb eller 1 gb, men crc er blot en signatur dannet af filens data.

Md5 laver en signatur af data (fil, password, whatever), og denne signatur har samme længde uanset data størrelsen.
Altså et digest, og ikke en krypteret version.

Ofte kaldes md5 for en envejs-kryptering, og det har noget med den måde den anvendes på at gøre, men det er ret misvisende, og MEGET forvirrende åbentbart, da jeg syntes man ustandsligt render ind i denne forvirring af hvad md5 er og hvad man kan og ikke kan bruge den til.

Med hensyn til brute-force, så kan man sikkert hvis man har tid og cpu nok, finde noget data som giver samme digest som den man sammenholder med.
MEN, det betyder ikke at man har sikkerhed for at man har fundet de "oprindelige" data, og slet ikke hvis man ikke på forhånd ved nogle basale ting omkring de "oprindelige" data, f.eks. ca. størrelsen.

Fin definition på hvad en algoritme er:
http://da.wikipedia.org/wiki/Algoritme

Du skal bruge en md5 brute forcer til det formål ;)
Brug fks. http://milw0rm.com

Indlæg senest redigeret d. 26.10.2006 17:00 af Bruger #4574
jo det er fordi at den er gemt med en algorytme der hedder md5. en algorytme er den måde koden eller noget andet tekst er krypteret på.

Du kan ikke dekryptere en md5.

men du kan brute force den

Hey Epoch,
Det kommer and på med hvilken algorytme der er brugt til krypteringen :)

Hvad skal det da bruges til? :)

Hej Ken, ved ikke lige hvad du mener med det første.. Er ny på det her punkt (:

Det er fordi jeg i min SQL database på min webserver, har en kode liggende som jeg skal bruge til noget admin halløj, og den kode har jeg selvfølgelig glemt - og glemt at notere ned. Så har en IT-Tekniker jeg snakkede med på et tidspunkt, fortalt at man kan finde denne kode i en tabel i SQL'en, men den er krypteret. Så jeg skal have den dekrypteret på en måde :)

Ved ikk om jeg fik det helt forklaret som jeg mente det :P

Mvh Mathias - Epoch.

Der kan man bare se :)

Siden det må være til et password, tror jeg godt du kan bruge resultatet af rednoize's reverse engineer md5 hash service (og der er endda en database cache på den):

http://md5.rednoize.com/?q=3015ca4f270b6938b27c95863174a8db&b=MD5-Search

Resultat:
pegasus

0ee06dcccec41c19614f41ab86868ded

Når du nu har været så venlig at dele dette password med os alle, bør du nok lige ændre det ;)

<< < 12 > >>
t