Javascript display

Tags:    html css

Hej derude

Jeg sidder og leger med en javascript funktion der ved et klik på en knap skal sætte display på en box til none og samtidig sætte margin på en anden box til 0. Klikker man på knappen igen skal den gøre det modsatte altså sætte margin til en bestemt værdi og gøre den første box synlig igen. Jeg har fået lavet noget der virker problemet er at det kun er i IE og ikke Firefox. Nogen der har en løsning der virker begge steder?

Koden jeg har fået til at virke i IE ser sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg vil tro at problemet er noget med den måde du tilgår elementerne, jeg kan bare ikke lige se det af den del af koden som du har skrevet (hvordan kalder du funktionen?)

Du kan bruge funktionen document.getElementById til at tilgå elementet med id="elementid", fx:
document.getElementById("elementid");

og

var content = document.getElementById("Content");
content.style.marginRight = "220px";

Det burde virke i de fleste browsere.

Der er et bug i flere browsere, så hvis dit element skal være skjult til at starte med, skal du sætte på dit element(div/span mm.) via style="display:none"
Hvis du kun sætter "display:none" i css filen, vil det ikke fungere optimalt i alle browsere ;=)

onclick="showhide('loginblock', 'marginWrapper')"

<!--
function showhide(Click_Menu, Content)

{
var contentbox = document.getElementById(Content);
var menubox = document.getElementById(Click_Menu);
if (menubox.style.display == "none")
{
menubox.style.display = "";
contentbox.style.marginRight = "220px";
}
else
{
menubox.style.display = "none";
contentbox.style.marginRight = "0px";
}
}
-->

Den løsning ser heller ikke ud til at virke :S

min kode ser sådan ud
Fold kodeboks ind/udKode 

og hele kilden:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 25.10.2006 02:13 af Bruger #6528
elementet er synligt fra starten men mit problem er at når jeg prøver at køre funktionen kommer firefox's javascript-konsol med følgende fejlmelding: Fejl: "loginblock is not defined Kildefil: http://www.***.dk/
Linje: 1"

Det vil sku heller ikke virke :S kan det virkeligt passe at det ikke virker i FF?

t