MingW GCC

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej allesammen!

Jeg har efterhånden programmeret C/C++ i et stykke tid.
Har brugt Dev-C++ med MingW (GCC), forholdvis IDE og kompiler. Mit "problem" nu er bare at Dev-C++ gør alt for en, altså alt kompiler-arbejdet, eller gør den jo ikke men den sætter GCC til det hele. Alt har virket som det skulle, men jeg vil nu selv prøve. Vil selv prøve hvordan det er at bruge GCC gennem kommandoprompten, så har downloadet MingW GCC 3.4.2 direkte fra MingW's hjemmeside. Jeg har udpakket, lagt det i mappen "C:\\Programmer\\Programmering\\MingW\\GCC", ændret systemvariabler, og er nu klar til at prøve.

Prøvede så at kompilere, først med et C-program og derefter et C++-program, vi tager først C...
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kompilere det - og får fejl...
Fold kodeboks ind/udKode 

Nøjagtig det samme er der med C++...
Fold kodeboks ind/udKode 

Når jeg kompilerer, får jeg som sagt fejl - dog en hel del flere så viser kun lige slutningen af fejlene...
Fold kodeboks ind/udKode 

Er rimelig sikker på at jeg gør noget forkert, ud fra fejlene ser det ud til at jeg mangler en masse filer, biblioteker, eller ihvertfald definitioner. Hvad mangler jeg - hvis jeg altså mangler noget?

Har givet så megen info jeg kan, så håber I kan hjælpe.

Jeg har downloadet den officelle MinGW-pakke, som Lehmann tidligere forslog, dog den nyeste version, 5.0.2.
Jeg slettede alt det gamle jeg havde og installerede det hele på nyt. Der kommer dog igen fejl! Nu kan den i det mindste kompilere C, men stadig ikke C++. Får dog ikke helt så mange fejl som jeg gjorde før. Det undrer mig lidt at det ikke virker, når det er MinGW der selv står bag pakken.
Fold kodeboks ind/udKode 

Når du compilerer c++ kode så brug g++, dvs:
g++ test.cpp -o cpptest

Så linker den af sig selv standard c++ bibliotekerne med.

D'oh, burde jeg et eller andet sted have sagt mig selv.
Gik bare udfra at gcc og g++ var det samme, bare to forskellige navne.

Tusind, tusind tak, Bertel!

<< < 12 > >>
t