VideoOUT - Uden VCD..?

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Jeg sidder og roder med et informationssystem, der skal smide nogle sider ud på TV-skærme...

Jeg ønsker at kunne rette i alle de forskellige tekster/billeder, uden man direkte skal rette i "præsentationen.

Min Ide:
Kører det over to computere. Dermed kan man med den ene computer rette i nogle dokumenter (eks. INI), hvorefter et program på den anden computer kan læse disse. Dermed kan den anden computer kører et fullscreen-programmeret program, der kører en slags "præsentation" ud på et video-out

Mit Problem:
Opdateringen skal foregå automatisk. Jeg får problemer hvis det ene program prøver at gemme i filerne, samtidig med at det andet program prøver at loade. I kender problemet med at man ikke kan rette i dokumenter, andre programmer benytter...

Spørgsmål:
Kan man på nogen måde undgå dette.
Det bedste ville være hvis man i baggrunden (kun en computer) kunne kører "præsentationen". Man skulle ikke kunne se præsentationen, som så ville kører ud på et Video-out signal, samtidig med at man selv kun så redigeringsprogrammet.

- Undskyld den lange tekst...!

Brian



11 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Spørgsmål:
Kan man på nogen måde undgå dette.
Det bedste ville være hvis man i baggrunden (kun en computer) kunne kører "præsentationen". Man skulle ikke kunne se præsentationen, som så ville kører ud på et Video-out signal, samtidig med at man selv kun så redigeringsprogrammet.
Brian


Hej Brian,

Har du overvejet at "lytte" på et bibliotek via shell'en??
Du kan bruge komponenten "ShellChangeNotifier" under fanebladet "Samples".
Her kan du få afvide hvornår der sker ændringer i et bibliotek (altså filerne ændres).
Så alt hvad dit præsentationprogram gør er at læse informationerne til at starte med og sætter sig der efter til at lytte på det aktuelle bibliotek. Når der så sker en ændring så bliver der rejst et event hvor du så kan læse filen endnu engang.

Jeg bruger selv denne metode til at indlæse/behandle/slette filer som bliver uploadet via ftp og det fungere helt fint. Du skal dog nok sørgefor at hvis filen ikke kan læses så skal du prøve igen efter f.eks. et sekund.

Dit præsentationsprogram vil heller ikke skulle læse filen ind hele tiden men kun når ændringerne sker.

Mvh
Michael.



Brug en computer med to skærmkort. Det ene skærmkort bruges til dit tv-out-signal, det andet bruges til at redigere indholdet.

/data



Jeg sidder og roder med et informationssystem, der skal smide nogle sider ud på TV-skærme...

Jeg ønsker at kunne rette i alle de forskellige tekster/billeder, uden man direkte skal rette i "præsentationen.

Min Ide:
Kører det over to computere. Dermed kan man med den ene computer rette i nogle dokumenter (eks. INI), hvorefter et program på den anden computer kan læse disse. Dermed kan den anden computer kører et fullscreen-programmeret program, der kører en slags "præsentation" ud på et video-out

Mit Problem:
Opdateringen skal foregå automatisk. Jeg får problemer hvis det ene program prøver at gemme i filerne, samtidig med at det andet program prøver at loade. I kender problemet med at man ikke kan rette i dokumenter, andre programmer benytter...

Spørgsmål:
Kan man på nogen måde undgå dette.
Det bedste ville være hvis man i baggrunden (kun en computer) kunne kører "præsentationen". Man skulle ikke kunne se præsentationen, som så ville kører ud på et Video-out signal, samtidig med at man selv kun så redigeringsprogrammet.

- Undskyld den lange tekst...!

Brian


Lav en timer med et interval på 10000, i hver ontimer event be´r du den loade filen og noget vise det, det vil gøre at den opdatere hver 10 sekund. Håber det hjælper lidt

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Lav en timer med et interval på 10000, i hver ontimer event be´r du den loade filen og noget vise det, det vil gøre at den opdatere hver 10 sekund. Håber det hjælper lidt

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Det er hvad jeg har gjort nu, men det skal opdaterer forholdsvist hurtigt, hvilket betyder at intervallerne ofte rammer sammen. Og på et eller andet tidspunkt ville det med et 10s. interval også gå galt. Det skal kører optomatisk hele døgnet rundt...

Så den går desværre ikke...




Skal det køre på et netwærk???
I såfald kunne du jo lave en IPX forbindelse mellem PC'en der viser det
og den der editere det. Du laver derefter to command-handler på den PC
der viser det, kald dem f.eks. for STOPCommand og STARTCommand.
Når du så gemmer filen sender du en STOPCommand til Viser PC'en
og når filen er gemt sender du så en STARTCommand til Viser PC'en.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.




...derefter to command-handler på den PC
der viser det, kald dem f.eks. for STOPCommand og STARTCommand.
Når du så gemmer filen sender du en STOPCommand til Viser PC'en
og når filen er gemt sender du så en STARTCommand til Viser PC'en.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Kan du give et eksempel på hvordan disse Commands kan laves... Jeg har eksperimenteret lidt med at gemme en fil, og slette den igen. Programmet der så viser præsentationen, leder først efter denne fil, før den opdaterer, men det er lidt langsomt... Så jeg ville gerne høre mere om det at sende disse såkaldte start-/stop-commands...




...derefter to command-handler på den PC
der viser det, kald dem f.eks. for STOPCommand og STARTCommand.
Når du så gemmer filen sender du en STOPCommand til Viser PC'en
og når filen er gemt sender du så en STARTCommand til Viser PC'en.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.


Kan du give et eksempel på hvordan disse Commands kan laves... Jeg har eksperimenteret lidt med at gemme en fil, og slette den igen. Programmet der så viser præsentationen, leder først efter denne fil, før den opdaterer, men det er lidt langsomt... Så jeg ville gerne høre mere om det at sende disse såkaldte start-/stop-commands...


Okay, Noget lignende:
Når du skal du gemme filen på netwærket opretter du først en IPX forbindelse
til den komputer der viser det. Det gør du inden du gemmer. Dernæst sender
du en kommand såsom f.eks STOP. Når den anden PC modtager det stopper den
så med at hente filen hvert sekund. Nu gemmer du din fil. Bagefter sender du så en ny
kommando der siger f.eks. START. PC'en der modtager starter nu med at opdatere igen
.

Hvis nu den PC du gemmer fra Fryser, kan den jo ikke sende START kommandoen
igen hvilket ville gøre at Vise PC stoppede med at opdatere, men så kunne du jo lave
det sådan at den PC der viser det starter igen efter 1 minut, ligemeget hvad.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Hvorfor skal den computer der viser præsentationen læse hele tiden??
Skal den ikke bare læse når der er blevet ændret i filen?

Hvad med at computeren der læser, læser filen og gemmer i ram når den starter op.
Derefter connecter den til admin computeren over tcp/ip eller ipx.
Admin kan nu ændre som den vil i filen, for præsentations programmet læser ikke fra den.

Når admin har opdateret filen, så sendes der en besked over socket til præsentationen om at nu skal filen reloades.
Sender man et id eller navn med, kan man så også have flere filer osv.

Skal præsentationen dog læse hele tiden fra filen af en eller anden grund, så er metoden beskrevet ovenfor fin nok, bortset fra at det ikke er nok at admin sender Stop besked til præsentationen, men præsentationen skal svare OK tilbage .. ellers kan der stadig ske konflikter (præsentationen kunne være midt i at læse jo).



Ja... Det lyder ganske enkelt...

Jeg har lige siddet og prøvet at finde en IPX-protocol, eller prøvet at finde en eller anden server/client jeg så kunne sætte en protocol til IPX...
Man kunne vel også bruge TCP??? - eller hvad?

Men det vil ikke rigtigt lykkes... Hvilken server/client (måske socket) skal jeg bruge, og hvordan sætter jeg den rigtige protocol. Delphis "hjælp" giver mig ikke meget hjælp...

- Hvor ligger der evt. en god guide til brug af Servere og klienter, samt i det hele taget forbindelser over netværksforbindelser (TCP, IPX, HTTP osv.)

Brian




Ja... Det lyder ganske enkelt...

Jeg har lige siddet og prøvet at finde en IPX-protocol, eller prøvet at finde en eller anden server/client jeg så kunne sætte en protocol til IPX...
Man kunne vel også bruge TCP??? - eller hvad?

Men det vil ikke rigtigt lykkes... Hvilken server/client (måske socket) skal jeg bruge, og hvordan sætter jeg den rigtige protocol. Delphis "hjælp" giver mig ikke meget hjælp...

- Hvor ligger der evt. en god guide til brug af Servere og klienter, samt i det hele taget forbindelser over netværksforbindelser (TCP, IPX, HTTP osv.)

Brian


Du kan sagtens bruge TCP. Du skal ikke bruge nogen protokol(Jo, Måske Telnet).
Du lkan gå ind på Google og søg efter Indy - Internet Direct. Det komponent sæt
understøtter de fleste protokoler. D har også nogle guides til hvordan man kan bruge det

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



<< < 12 > >>
t