Aktivitet på udvikleren

Tags:    diverse

Hej!

Først vil jeg lige sige, at jeg godt ved denne tråd er totalt malplaceret, men det er meningen, forde der aldrig bliver svaret i de fora, hvor tråde som denne hører hjemme.

Jeg synes det er lidt irriterende, at co-admins, admins, redaktører og hvem der nu ellers bestyrer denne side er så passive i fora som "Kommentarer til Udvikleren". Det er nu vel snart en måned siden jeg skrev et forslag til en ændring, men der er stadig intet svar. Og der er heller ikke blevet oprettet andre tråde i det forum siden da. Sover I?

Og så har jeg indsendt en artikel for vel også en måneds tid siden. Jeg har endnu ikke fået et svar, og jeg har endda mailet redaktøren både på udvikleren og pr. email, ingen lyd overhovedet. Det er selvfølgelig klart, min artikel kan være blevet afslået, men I kan da i det mindste give svar fra jer??!

Det er også derfor jeg skriver tråden i dette forum. Det er simpelthen de eneste fora hvor der er aktivitet, og af Teknologi-foraene er "Generelt / Diverse" vel det mest passende!

For det første vil jeg sige at de "Generelle fora" er ret oversete da de i modsætning til teknologier har hver deres link ude til venstre, "gemmer" sig bag knappen som nu godt nok er markeret med fed. Selv bruger jeg aldrig de generelle fora. Har jeg generelle spørgsmål bliver de smidt i Generelt/Diverse forummet.

Mht. din artikel vil jeg sige at admin's, co-admins og artikel jury får rigtig mange artikler, især da der lige har været en artikel-konkurrence. Der kan godt gå flere måneder før en artikel blivet godkendt eller afvist da artiklen skal læses igennem og gennemtestes inden den bliver accepteret. Desuden har førnævnte laver andet end at kigge på artikler, de har også andet at lave såsom skole og arbejde.

Selvfølgelig har de det, det har vi jo allesammen (altså det med skole og arbejde), men jeg kan godt være på udvikleren og tjekke min mail udover jeg går i skole. Det tager ikke meget mere end 5 minutter. At artiklen skal godkendes osv må for min skyld godt tage 5 år, men man kan godt lige give lyd fra sig.

Jeg kan også godt regne ud, teknologiforaene er de mest sete, da man bare lige skal klikke på et enkelt link på forsiden... Det er lidt problematisk med de andre, måske man kunne flytte nogle af de generelle fora ud i menuen til venstre, og evt. lave en ny gruppe, ligesom der er en gruppe, der hedder "Teknologier"... "Andre fora" kunne man kalde den... Bare et forslag :)

og jeg har endda mailet redaktøren både på udvikleren og pr. email, ingen lyd overhovedet.

Redaktøren? Det system har ikke noget med artikler at gøre, så hvis du har skrevet en mail til ham, kan jeg godt forstå han ikke har svaret. Da jeg var redaktør for PHP-kategorien, fik jeg en del bedkeder om artikler, og det var ret irriterende. Det er kun admin og co-admins der kan godkende/afvise artikler. Jeg synes i øvrigt godt Udvikleren.dk kunne åbne lidt op, så det ikke kun var 3-4 mennesker, der alligevel aldrig er her, der kunne godkende/afvise.

Jeg vil ikke sige at de aldrig er her. Men jo der er andre der er mere aktive. Jeg kan godt forstå at admin/co-admins ikke så tit er her. De er voksne mennesker og flere af dem har egne firmaer som også skal passes. Som Jesper siger skulle de måske "åbne lidt op".

Vedrørende redaktører: I C++ kategorien hedder redaktøren Esben Jon Jensen, ifølge hans profil har han senest været online d. 18-11-2001.
Mon han selv ved at han er redaktør?

Jeg mener da jeg engang fik at vide af Kasper himself at redaktører stod for at godkende artikler og den slags :S

Hej gutter,

Først og fremmest så har I desværre ret i flere af de ting i skriver. Ja, de generelle forums er ved at være lidt oversete, men hvordan skal vi løse det? En ny menu med dem er da et bud, dog ville jeg være ked af at tilføje endnu mere til den, da jeg synes der er en del punkter i forvejen. Man kunne måske løse det med en menu der kunne foldes eller lignende - forslag er mere end velkomne :)

Artikler tager desværre noget tid, og der er desværre meget lidt forståelse for dette. Jeg har flere gange forsvaret det, og gør det også gerne igen: Ikke nok med at det tager lang tid, det er også meget kedeligt, da vi desværre får rigtigt mange artikler ind som er... pænt sagt: ret ringe :). Mange sender artikler ind der virkeligt ikke er gennemarbejdede, og det gør vores arbejde med at kigge artikler igennem betydeligt mindre sjovt. Jeg mindes at sidst vi gik artikler igennem kunne vi godkende en ud af 9 eller noget i den stil. Det er ikke specielt opløftende :)

Som I også er inde på, så har redaktører ikke noget med artikler at gøre. Der har vi juryen, som dog ikke er blevet brugt den sidste måneds tid pga. konkurrencen, som vi i øvrigt nok snart skal få afgjort!

Aktiv på sitet? Jeg skal ikke kunne tale for andre, men det er meget få dage om året hvor jeg ikke er forbi Udvikleren.dk :). Jeg er som regel inde og godkende IT-Nyheder til forsiden, samt naturligvis læse nye tråde, hjælpe hvor jeg kan osv. Men som Jonas også er inde på, så har vi jo alle også andre ting at holde styr på :)

Thomas, vi kigger snart på din artikel, og systemet er lavet sådan så du FÅR besked, ligegyldigt om den bliver godkendt eller afvist, så du skal altså nok høre fra os :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Nu hvor vi alligevel brokker os... Hvor er de artikler man var igang med at skrive i det gamle system? Jeg var vist lidt for godtroen, og lavede en tråd i Co-Admins foraet...
Jeg fik ikke noget svar, men som det står her i tråden, så overrasker det jo ikke...
Jeg havde gang i en 4-6 artikler inden du lavede hele systemet om, og det er lidt irreterende at skulle skrive forfra... man af dem var også bare udkast i en videre serie. Dvs. hvad der skulle være med i den næste artikel, så jeg ikke kom til at lave overlapninger i mine artikler.

Det kunne da være temmelig rart at få dem igen, men de er sikkert væk.

Derudover, så er det ikke kun Kasper der godkender Artikler mere. Det kan da godt være han i den sidste ende bestemmer det hele, men der er flere end ham til at læse dem.
Jeg mener vi er en 3-4 mennesker (udover kasper) som læser de artikler der bliver sendt ind. Jeg er (som I har forstået) en af dem, og jeg vil give kasper ret i, at der er mange som ikke kan bruges til noget.

Det skal dog ikke gøre, at folk ikke skal sende artikler ind, jeg synes faktisk det er en OK måde, at få andre til at se på den. Hvis "Artikel gruppen", kunne ligge en besked ved afslaget, angående hvad var godt og dårligt, kunne personen få lidt feedback, i stedet for den bare blev sendt tilbage igen med "ikke godkendt".

Men igen... jeg er ikke helt sikker på, om artiklerne faktisk kommer hen til artikelgruppen altid... men det er vel noget Kasper kan tage op med os i gruppen.

Dertil vil jeg lige foreslå, at der kommer et lille debat fora. Så vi kan diskurtere ting derinde, som eventuelt kan lede til, at vi måske skriver artikler om nogle nærliggende emner, til det der blev kasseret. (eller noget...)

Hej Jimmi,

Nej jeg har desværre ikke mulighed for at finde dine artikler frem igen, da de ligger i en gammel database som jeg ikke sådan uden videre kan få adgang til. Jeg har sagt det før, men vil gerne gentage det: Hav altid en kopi af jeres artikler liggende lokalt. Personligt skriver jeg mine, fx i Word, og smider dem så først til sidst ind på sitet, og derefter til godkendelse :)

Mht. jeres kommentarer, så bliver de i høj grad brugt når vi afviser artikler. Som regel citerer vi direkte en eller flere kommentarer, med indledningen "Artikel juryen siger:" :)

Mht. kommentering så er der en kommentar funktion. Det er måske ikke et forum, men jeg vil da mene at det kan bruges lidt i samme stil :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Mht. jeres kommentarer, så bliver de i høj grad brugt når vi afviser artikler. Som regel citerer vi direkte en eller flere kommentarer, med indledningen "Artikel juryen siger:" :)

mægtigt... det var også mere, så man kunne få lidt input tilbage ved en afvisning.

t