Cookietest

Tags:    php

Hejsa

Nu har jeg leget meget med cookie for at finde ud af hvordan jeg kan test om folk tillader cookies eller ej og derefter blot vist domæne.com/ og ikke ?cookie=true/flase.

Koden virker nu så hvis man tillader cookies vises domæne.com blot, men hvis man ikke har cookies vises domæne.com/?cookie=1, men man kan jo ikke blot sende personen til domæne.com/ igen fordi så vil man jo blot kører i ring.

Hvad kan jeg gøre?

Grunden til at jeg ikke kan have noget efter domæne.com/ er at folk kan finde på at kopirer linket til andre og hvis en kopirer domæne.com/?cookie=1 til en anden, vil den andens "stemme" ikke registeres, fordi koden tror han ikke tillade cookies.

Fold kodeboks ind/udKode 

1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis det er til en afstemning, som du siger, bør du ikke bruge cookies. Hvis folk finder ud af, at man kan stemme igen ved at slette sine cookies, kan de bare misbruge det. Du bør hellere lave en database og gemme IP adressen hver gang nogen stemmer, og så se, om ens IP adresse allerede har stemt.
Men for at besvare dit spørgsmål, så forstår jeg ikke helt hvorfor du vil have de to elseif's med. Det burde virke fint hvis du bare gør det sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 

t