Listview

Tags:    delphi

Nu vil jeg forklare rigtig god og grundigt, mit spørgsmål, så jeg kan få hjælp.

På min form har jeg disse komponenter:
1. 2 TListViews
2. 2 TButtons

Hvis man klikker på Button 1 bliver der tilføjet en item i ListView1. Hvis man så har klikket 10 gange på Button 1, så er der jo 10 Items i Listview 1. Det jeg vil ha' hjælp til er så at når man har valgt en af den 10 items i ListView 1, fx. vælger vi den øverste item, så hvis jeg klikker på Button 2, tilføjer den en item i Listview 2. Hvis jeg så vælger den næste item i ListView 1, så er der ingen items i Listview 2, fordi at jeg kun har oprette nogle items for den øverste item i ListView 1.

Det her skal bruges til en medlems liste hvor man kan oprette stævner for hvert medlem. Medlemerene er i ListView1 og Stævnerne for hvert medlem er i ListView 2.

Stævnerne for hvert medlem skal gemmes automatisk og loades automatisk ved start.

Jeg håber utrolig meget at i kan hjælpe mig, for det her er meget vigtigt.
Gid jeg kunne give mere end 200 point, men jeg kan ikke for det er det højeste udvikleren tillader.

Tusind tak på forhånd.

Med venlig hilsen: Ala . Armen@alawork.dk - msn: gn_gn_gn@hotmail.com - icq: 160919299



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg lavede det forresten sådan at jeg havde en INI-fil for hvert navn... Det betyder at man kan tage den enkelte INI-fil og udskrive, så man for en hurtig oversigt over den enkelte bruger...

Selvfølgelig kan dette også gøres med én INI-fil, men til mit formål var det nemmere...
Håber det kan bruges

Brian



Hehe, jeg er sikker på at mindst én ved hvordan :) ?

MVH.
Armen L.A.



Jeg lavede engang noget lignende...
Dette var bare til en resultattavle...

Jeg brugte INI-filer, for hvert item i listboks1...
Det betyder selvfølgelig at du kan ende med at have en pokkers masse INI-filer...

Du kunne også oprette en [sektion] i INI-filen for hver bruger og derunder oprette en nøgle for hvert stævne... Fordelen ved dette er at du kun har én INI-fil...

Når du trykker på listview1 skulle sektionen med det pågældende navn så loades ind i listview2.
Fordelen ved INI-filer er at der er delt op i følgende:
[Sektioner], nøgler og derefter nøglernes værdi.





Lukker, selvom jeg ikke fik det lavet :(



t