CSocket OnAccept og OnReceive

Tags:    c++

Prøver at fedte lidt rundt i et testprogram i MFC, med CSocket, og jeg kan ikke lige finde ud af at have et "serverprogram" til at stå og lytte på en port uden man skal trykke på en knap lige inden man ved at klienten sender.

En nævnte OnAccept og OnReceive for mig... Kan nogen hjælpe med noget eksempelkode?
Please hold det simpelt da jeg er meget grøn i programmering.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv at kigge i artiklerne, der er hvist en artikel der beskriver det du søger. Jeg tror den hedder netværks programmering part 3.

Har fundet de her links http://www.codeproject.com/useritems/MFCSockets.asp
http://www.eksperten.dk/spm/116876

Indlæg senest redigeret d. 20.10.2006 10:05 af Bruger #6559
Prøv noget lign det her, hvor CSckClnt er et objekt af din klient-klasse på din server.

void CSckServ::OnAccept(int nErrorCode)
{
CSckClnt* newClient = new CSckClnt(this);
Accept(*newClient);
vClients.push_back(newClient);
}

Prøver at fedte lidt rundt i et testprogram i MFC, med CSocket, og jeg kan ikke lige finde ud af at have et "serverprogram" til at stå og lytte på en port uden man skal trykke på en knap lige inden man ved at klienten sender.

En nævnte OnAccept og OnReceive for mig... Kan nogen hjælpe med noget eksempelkode?
Please hold det simpelt da jeg er meget grøn i programmering.

Ellers kan du vel bare lave en while-loop hvor søger efter forspørelser

Jeg prøvede at lave en tråd der kørte en "receive" i en while(1) , og så havde et delay på 500 ms inden den loopede igen...

Det er bare ikke en bæredygtig løsning.

Desuden skal jeg også senere kunne udbygge eksemplet således flere klienter kan oprette forbindelse til serverapplikationen.

Hvad fuck skal man skrive i OnAccept ??

Har det her lige nu, men det vil stadig ikke spille? Jeg fatter seriøst BRIK!

SocketClass.h
Fold kodeboks ind/udKode 

Og SocketClass.cpp
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 26.10.2006 08:56 af Bruger #10702
Had skriver den af fejl...?

t