MySql virker ikke

Tags:    php

Hej Alle.

Min mysql virker ikke. Til syneladende har jeg ikke tilladelse til siden, når jeg vil oprette en database. Her er koden, på min config.php

Fold kodeboks ind/udKode 

Og her er den i den store sammenhæng

Fold kodeboks ind/udKode 

Når jeg gør det kommer browseren med denne fejl.

Warning: mysql_query(): Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: NO) in c:\\programmer\\easyphp1-8\\www\\niels-peter\\testmysql.php on line 7

Warning: mysql_query(): A link to the server could not be established in c:\\programmer\\easyphp1-8\\www\\niels-peter\\testmysql.php on line 7
Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: NO)

Jeg har både prøvet på mit webhotel og på min egen PC hvad er der galt. Fejlen ser lidt anderledes ud på webhotellet men jeg tror det har noget med serveren at gøre. Det er gået lidt i hårknude for mig. Jeg er sikker på koderne er rigtige.

9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det lyder underligt. Er du sikker på du udfører funktionen con_db() inden du læser fra databasen? Ellers er jeg lidt clueless...

En ting der lige springer mig i øjnene, er at du har lavet en funktion til at connecte og så indkluderer du filen hvor du har lavet funktionen. Men jeg kan ikke se noget sted hvor du rent faktisk kører funktionen så du connecter.

Ved dog ikke om dette har nogen betydning overhovedet ...

Det er fordi brugeren du prøver at oprette forbindelse med (ODBC) ikke har noget password og du angiver et.

Jonas (Decko)> du mener jeg skal lade det felt stå frit eller slet ikke skrive noget? hvis jeg gør det kommer det samme frem.

Indlæg senest redigeret d. 18.10.2006 10:04 af Bruger #7550
Jeg gør som på de viste koder. Det er ikke et udpluk af noget det er det hele, er der så noget galt

Jeg har prøvet at lave det om. der sker det samme. Noget som undrer mig er den fejl. Der står "(using password: NO)" det gør jeg jo ikke!! kan den ikke læse mit password?

YES jeg fandt ud af det jeg manglede bare kommandoen mysql_close();.

sry ingen point til jer.. fandt selv ud af det

Hey Niels,
du skal stadig huske at lukke tråde :)

Jeg har så gjort det for dig denne gang,
men please prøv at huske det, det gør det meget nemmere at bruge forum'et og lidt kønnere at se, da vi så slipper for alle de tråde som allerede er besvaret i listen over åbne tråde :)

t