Salg af Ebook/bøger. Realitet eller scam?

Tags:    diverse

Hej alle.
Jeg har vha. qxl.dk set man kan købe sig adgang til et utal af E-bøger + en webshop. Der er mange gode salgsargumenter for at det er den geniale måde at tjene penge uden at røre en finger.

Hvad mener et folkefærd som jer programmøre?

Mener i der er penge i det? eller spørge på en anden måde:
Kunne i finde på at betale penge på E-bøger, deriblandt guides til PHP, ASP, MySql osv. ?

Eventuelt erfaringer kan selvfølgelig også bruges !

/Bryrup

well de tilfælde jeg har set har været store pakker som er købt andetsteds med ret til at videresælge. Det sælgerne så gør er at sælge videre igen med ret til at videresælge og argumentet er så at man kan sælge pakken videre og selv tjene pengene ind igen. Jeg kunne nok ikke finde på selv at købe nogle af disse pakker fordi jeg bedst selv kan lide at lave mine ting, men jeg tror der er en del fritidsprogrammører som er interesseret i produkterne.

Min personlige mening er at skulle jeg endelig købe noget skulle det være en pakke der ikke måtte videresælges da jeg ikke synes det er interessant at købe en pakke som kan findes 3000 steder på nettet. Jo færre jo bedre.

Alt i alt tror jeg dog ikke det er den store pengemaskine. På den anden side er det jo normalt ikke den helt store investering så der er vel ikke så meget skade i at forsøge :)

Der findes ikke nogen "geniale måde at tjene penge uden at røre en finger".

Jeg kender ikke nogen der vil betale penge for en programmerings bog uden at få den i hånden. Der er nok af graits virtuelle bøger.

Steffen.. Vil du på stå du er profesionel i programmering eller er du også fritidsprogrammør, da profesionelle skal kunne gøre det uden større hjælpemidler som eks. en bog...

t