Åbne et program gennem et andet program

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej Udviklere.

Jeg har et program hvor man skal logge ind, så jeg havde tænkt på at lave sådan at hvis man skriver koden forkert lukker computer og jeg har lavet et program til at lukke computer jeg skal bare have forbundet dem :D

Tak på forhånd

Hvorfor kalder du ikke bare ExitWindowsEx fra dit hovedprogram?
Se:
http://windowssdk.msdn.microsoft.com/en-us/library/ms723147(VS.80).aspx

Et komplet program der lukker computeren:

Fold kodeboks ind/udKode 

Jamen er det der en DLL eller en EXE

Det har en main og ikke en DllMain, så det er et program.

Hvis du mener at du har et godt argument for at putte det i en DLL og du mener at jeg er bedre end dig til at finde ud af hvordan man laver en dll med dev-cpp kan jeg godt forsøge at rode mig ud i det.
Ellers har jeg givet dig en kortfattet guide i at lave dll'er, komplet med eksempel.

Jeg ved godt hvordan jeg finde det frem men jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal programmere en DLL fil.

og hvis du vil hjælpe mig med det hele på dansk helst, det kunne være perfekt :D

Det er rigtigt, at der ikke er nogen grund til at lave en DLL til noget så simpelt, men nu gik spørgsmålet jo netop på interaktion i mellem to programmer - og - senere kunne det for eksempel være aktuelt at udvide DLL'en som lukker computeren, så den også varetager credentials og andre sikkerhedsaspekter i mellem brugeren og operativ systemet og så er det netop interessant at have det i en separat DLL.

Så derfor - måske er der i skrivende stund ikke behov for at lave en selvstændig DLL til nedlukning af computeren, men på sigt kan der komme anden funktionalitet til og så er det jo rart man har lavet en arkitektur der er egnet til dette.

Indlæg senest redigeret d. 20.10.2006 15:48 af Bruger #10448
<< < 12 > >>
t