Åbne et program gennem et andet program

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej Udviklere.

Jeg har et program hvor man skal logge ind, så jeg havde tænkt på at lave sådan at hvis man skriver koden forkert lukker computer og jeg har lavet et program til at lukke computer jeg skal bare have forbundet dem :D

Tak på forhånd

Hejsa

Du kan starte et program (en .exe fil) med kommandoen ShellExecute efterfulgt af diverse parametre og opstartstilstand (minimeret,maksimeret,normal). For eksempel kan du starte Internet Explore som vist i snippet her.

Fold kodeboks ind/udKode 

Selv ville jeg nok foretrække at have koden liggende i en eller flere dll'er, så du for eksempel har en exe til dit program og en dll til at lukke computeren ned. På denne måde får du en mere nydelig integration i mellem dine to programmer og samtidig får du mulighed for at mere sofistikeret message flow.

Start program -> .exe
1) Adgangskode forkert -> .dll -> Lukker computeren
2) Adgangskode korrekt -> "Do your secret stuff"

Hth

Indlæg senest redigeret d. 16.10.2006 18:56 af Bruger #10448
Vil det sige at
Fold kodeboks ind/udKode 

skal være en .dll fil?

Kan jeg få koderne til den/de færdige dll'er

Nej, der er (imho) ingen grund til at rode med DLL'er for noget der er så simpelt.

Hvad skal jeg så gøre nu, nu bliver jeg forviret
Fold kodeboks ind/udKode 

under "Koden var forkert\\n\\n\\n"; regnede jeg med at den skal være den kode til at køre mit shutdown program

rettet stavefejl...

Indlæg senest redigeret d. 16.10.2006 20:37 af Bruger #10613
Men jeg vil også gerne kunne åbne det gennem en .Dll fil :) hvis i altså gider hjælpe mig

Der er en meget lille guide i at lave .dll her:
http://damb.dk/dllfiles.php

Jeg er ikke så god til at forstå englesk på det niveau så Bertel kan du ikke forklare mig det på dansk

Måske kunne du forklare hvad formålet med at lave en dll skulle være?
Så er det muligt at jeg kan strikke et eksempel sammen.

fx. med at lukke computeren

<< < 12 > >>
t