Åben en fil i brug

Tags:    .net

Hej
Jeg vil gerne åbne og læse (kun læse) en fil der allerede er i brug af et andet program men hver gang jeg prøver får jeg denne exception:

IOException :
The process cannot access the file 'c:\\something.log' because it is being used by another process.

Jeg har prøvet på flere forskellige måder men det vil ikke rigtig du'. Er der nogen her der har noget viden omkring det her de vil dele ud af?

/Edit

Nu har jeg rodet lidt mere med det. Notesblok kan godt åbne den fil jeg ikke kan fra mit program. Jeg har derfor prøvet at lave et lille test program der opretter en fil men "FileShare.None". Derved har notesblok heller ikke adgang til filen. HVis den derimod oprettes med "FileShare.Read" kan .Net ikke åbne den men noteblok kan...Dvs. notesblok kan noget jeg ikke kan... :) hvem kan lære mig det.

Indlæg senest redigeret d. 12.10.2006 18:42 af Bruger #9884
1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nå så fandt jeg ud af det, med hjælp fra dk.edb.programmering.dotnet.

Hvis en anden process allerede har åbnet en fil skal man når man selv åbner den give andre rettighed til skrive i til filen. Så istedet for FileShare.Read skal man bruge FileShare.ReadWrite. På den måde kan processen der allerede har åbnet filen skrive til den og der kommer ikke en IOexception.

http://groups.google.dk/group/microsoft.public.dotnet.languages.csharp/browse_frm/thread/49daf55ab641312b/d87c700ec9a6f7a0?lnk=st&q=c%23+read+contents+of+locked+file&rnum=7&hl=da#d87c700ec9a6f7a0

Indlæg senest redigeret d. 15.10.2006 11:58 af Bruger #9884
t