Ved tomt indhold i TD'er slår style ikke igennem

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hej!

Jeg har en tabellistning - jeg har lavet en forsimplet udgave i det nedenstående, så I kan se hvad jeg mener.
Mit problem er at jeg har styles på TD'er så der optræder rammer omkring hver TD, men i det øjeblik jeg ikke har noget indhold i cellen er der ingen rammer omkring.
Jeg kunne bare sætte en   ind, men jeg har tonsvis af sider jeg så skulle rette i, derfor håber jeg lidt på at jeg kan tilføje en style til .content så rammerne ses uanset om der er indhold eller ej.

<html>

<style>

.content{ border-left: 1px #EEEFF1;border-right: 1px solid #7FB2CC; border-bottom: 1px solid #7FB2CC; background-color:#F9FBFD;padding-left:4px;padding-right:4px;padding-top:2px;padding-bottom:2px;}

</style>

<table width="200">

<tr>

<td class="content">tekst - proev at fjerne det</td>

</tr>

</table>

</html>

19 svar postet i denne tråd vises herunder
8 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan du ikke bare indsætte et nul eller en bindestreg eller andet tegn, som så indikerer, at der ikke er noget data? På den måde vil cellerne altid blive vist.

Jo, men hvordan gør jeg det uden at skulle rette i samtlige mange, mange sider der anvender disse tabeller?

Hun bedte om hvordan man kunne gøre det, uden at skulle rette på allesammen..
deribalndt mener hun nok også, at ikke skulle tilføje en tekst i stedet for at rette.

Indlæg senest redigeret d. 12.10.2006 20:40 af Bruger #10566
Height kan du da sætte i dit stylesheet

Du skal lave en lille billede fil der hedder "invisible.gif" og sørge for at den er 1x1 px (lav den evt. gennemsigtig).. Så indsætter du denne kode i din CSS fil:

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har ikke testet det, men der burde virke ;)

Har du prøvet at teste dit forslag, simon?? en baggrund er ikke indhold, men (ja) en baggrund.

jeg har ikke testet det lige nu, men har brugt det før, hvor det fint virkede ;)

Ehhh, hvad skal man egentlig bruge en tom tabel til?

Det kunne jo være, at der i nogen kombinationer ikke var nogen data. Hvis man fx har en kalender med dage som kolonner og timer som rækker, så kunne det jo være at der i nogen af cellerne ikke skal være nogen aftaler.

<< < 12 > >>
t