Ved tomt indhold i TD'er slår style ikke igennem

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hej!

Jeg har en tabellistning - jeg har lavet en forsimplet udgave i det nedenstående, så I kan se hvad jeg mener.
Mit problem er at jeg har styles på TD'er så der optræder rammer omkring hver TD, men i det øjeblik jeg ikke har noget indhold i cellen er der ingen rammer omkring.
Jeg kunne bare sætte en   ind, men jeg har tonsvis af sider jeg så skulle rette i, derfor håber jeg lidt på at jeg kan tilføje en style til .content så rammerne ses uanset om der er indhold eller ej.

<html>

<style>

.content{ border-left: 1px #EEEFF1;border-right: 1px solid #7FB2CC; border-bottom: 1px solid #7FB2CC; background-color:#F9FBFD;padding-left:4px;padding-right:4px;padding-top:2px;padding-bottom:2px;}

</style>

<table width="200">

<tr>

<td class="content">tekst - proev at fjerne det</td>

</tr>

</table>

</html>

19 svar postet i denne tråd vises herunder
8 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan bare smække en &nbsp; ind i din TD. Det giver et mellemrum i tabellen, og så skulle du kunne se din style.

PS. Kom til at se bagefter at du havde prøvet det.. Sorry

Indlæg senest redigeret d. 12.10.2006 09:21 af Bruger #5426
Du skal have flytter class="content" til table i stedet for td.
Fold kodeboks ind/udKode 

aah, på den måde. Det tror jeg bliver svært.

Tabeller har en css-egenskab, der hedder empty-cells:show; men så vidt jeg husker, understøtter ie den ikke endnu.

du kan evt sætte en height, hvis det er muligt

Jeg plejer nogle gange at lave et billed, etc:

1x1px + transparant

Smækker den ind i tabellen, det virker med mig. :D

Indlæg senest redigeret d. 12.10.2006 20:29 af Bruger #8782
Hej Anna!

Du skal desværre, med ie's nuværende halten bagefter, have indhold i dine tabeller før de vises. Så der er ikke så meget anden at gøre, end at komme igang med det sure arbejde :-)

Hej Anna!

Du skal desværre, med ie's nuværende halten bagefter, have indhold i dine tabeller før de vises. Så der er ikke så meget anden at gøre, end at komme igang med det sure arbejde :-)

Man kunne jo overveje at bruge min metode, den laver jo også indhold i tabellerne, men det er usynligt indhold + det bliver lavet i CSS filen, så hun ikke behøver at ændre alle steder ;)

i din css skriver du:

empty cells: show;
eller
empty-cells: show;

mener det er sådan? oO

Indlæg senest redigeret d. 04.12.2006 17:18 af Bruger #8862

Nemlig - det har jeg lige præcis prøvet.

<< < 12 > >>
t