3D CHAT!!

Tags:    php

<< < 123 > >>
Hej

Jeg vil gerne igang med at lave en 3dchat eller noget lignende, lad os bare sige en virtual chat.

PÅ DANSK: En chat hvor man er en figur som kan gå rundt og chatte med andre!

Det skal helst være gratis, så er der nogen der gider skrive et par koder, eller kender et sted hvor man kan downloade det gratis, vil jeg være en million gange tusind meget taknemmelig :D

Der skal bare være admin del og bruger del. De skal kunne det samme, men admin skal kunne ta nye ting i shoppen, osv. (Hvis dette kan lade sig gøre!)

Chatten skal helt være i php, ellers er det ligemeget, jeg skal nok få sat de top :P

Det behøves ikke være en giga svær chat, bare en ligesom n.dk, 3dbyen.dk eller nettown.dk .. :)

På forhånd tusind gange tak!
Mvh
Sejer

29 svar postet i denne tråd vises herunder
13 indlæg har modtaget i alt 26 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Dette tror jeg ikke kan lade sig gøre i ren PHP. Du skal nok have noget Java/Flash/Shockwave indover for selve den virtuelle chat.

Jeg er ikke kapitalist.
Men det er en meget stor opgave, hvis man ikke kende lidt til PHP/Java/Flash/Shockwave i forvejen.
Desværre er jeg ikke selv i stand til at hjælpe ham.

3dchat er en stor opgave, som minimum koster 50 000 kr. at få lavet.

Gratis, det kan du nok ikke finde !! !

Synes at det er sørgeligt at det altid fungerer sådan at det koster 50 000 kr.
Han siger han selv vil lave det, og om nogen vil hjælpe ham igang!
Desværre er jeg ikke selv i stand til at hjælpe dig meget mere, end også at sige at flash kan hjælpe dig. Det vil nok tage dig en del læsning, men start på www.flash.dk og se om de ikke nærmere kan hjælpe dig (modsat kapitalisterne herinde).

Arrr, at svare på en 4 år gammel tråd er nok ikke den store hjælp Jesper ;-)

*edit* tråden er 6 år gammel :-)

Indlæg senest redigeret d. 20.03.2012 21:14 af Bruger #9814
Hvis jeg skulle bruge chatten ville jeg klart foretrække den lavet i flash. Det er dog også muligt at lave det med AJAX. Du kan prøve at søge på google efter AJAX og så læse dig til mere info. Jeg vil dog advare dig mod at enhver chat baseret på php som backend vil belaste serveren så meget at de fleste hostingfirmaer vil sige fra

Hvis du skal have en ordentlig chat skal du ikke have PHP som backend. Der vil simpelt hen blive brugt for mange ressourcer.

JSP ved jeg og måske ASP.net kan derimod sagtens håndtere det uden at der bruges alt for meget internet forbindelse. Evt. kunne man også overveje noget IRC?

Til frontend er AJAX ikke den optimale løsning pga. dens manglende håndtering sockets. Derimod ville en Java applet eller noget flash være optimalt.

Hvis der alligevel ikke er mere end 2-3 brugere online kan det dog være ligemeget.

Undskyld jeg siger det, men nu hvor du skriver:
Det behøves ikke være en giga svær chat, bare en ligesom n.dk, 3dbyen.dk eller nettown.dk ..

Så bliver jeg skuffet over, at du siger "ikke en giga svær chat bare ligesom n.dk" = n.dk = Danmarks størreste 3dchat, og den koster 20 millioner, men det er nok ikke meget for dig, og en 3dchat kan man ALDRIG finde gratis.

http://www.snydebillen.dk/images/top.jpg
det er min hjemmeside søger 3d chat eller bare en chat

Og lige en ting mere:
Det er ikke en grund at andre har lavet det i PHP.
nstimes.dk er nede
nettown.be er ikke en 3d chat så vidt jeg kan se. (Er ikke så god til fransk)
3dbyen.dk virker heller ikke særlig godt... Der var 27 online og det virker ikke i FF.

3DByen virker kun i internet explorer :P og der kan nemt kommer 40 online :D

Men hvis du skal bruger felt-system så her.
Fold kodeboks ind/udKode 

<< < 123 > >>
t