Åbne link i ny tab (Firefox)

Tags:    html css

Hej.

Jeg er lige startet på lidt HTML/CSS "programmering" og har efterhånden fattet at lave links, endda så avancerede at de også kan åbne i et nyt vindue!
Da jeg er Firefox fanboy ville jeg hellere lave links så de åbner i en ny tab automatisk når der bliver klikket på dem.

I stedet for at bruge target="_blank" har jeg prøvet med _tab, _self og _this men uden resultat.
Google havde ikke umiddelbart noget svar til mig, har I ?

Lad os tage udgangspunkt i følgende linie:
<a href="http://www.google.com/codesearch" target"_blank">Google Codesearch</a>

På forhånd tak!

Du har lige nøjagtigt fundet noget af det gode ved Firefox. Her kan brugeren nemlig selv via sine indstillinger bestemme, om target="_blank" skal betyde nyt vindue eller ny tab, afhængigt af om brugeren foretrækker at bruge tabs eller ej. Brugeren kan endda vælge at browseren helt skal ignorere target="_blank", og derved åbne linket i samme tab, sådan så irriterende hjemmesider ikke kan bestemme om der skal åbnes ny tab/vindue eller ej.

Yderligere info: I Firefox 1.5 er standardindstillingen for _blank = nyt vindue, men i Firefox 2.0 bliver standardindstillingen ændret til _blank = ny tab.

Indlæg senest redigeret d. 10.10.2006 13:47 af Bruger #3143
Det er ganske umuligt. Desuden, ville jeg blive usandsynligt irriteret hvis nogle forsøgte at genere mig på den måde via webdesign.

Hvis folk ønsker en ny tab, skal de nok holde shift nede selv.

t