Min Windows er...halvdød

Tags:    diverse

Det er så lykkedes mig at smadre min Windows XP installation rimelig meget i dag. Et spil var holdt op med at virke. En der havde det samme problem havde løst det ved at slette sp2 så det gjorde jeg. Nu har jeg så 2 problemer. Spillet virker stadig ik og jeg kan ikke geninstallere sp2. Den kommer med en "Adgang nægtet" fejl i slutningen af installationen.
Er der andre muligheder end at geninstallere? For det gider jeg ikke :/.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv Kontrolpanel > Ydelse og vedligeholdelse > Systemgendannelse (højre hjørne, øverst) ... Og så tag den derfra, har aldrig selv prøvet den slags men en af mine venner fik det til at virke da han stod i nogenlunde samme situation som dig :)

@Jørgen. God idé, men den beder mig om at indsætte XP Pro cd'en og jeg kører med xp home :(.

Hum. Bras...

Nå, men i C:\\Windows\\Inf kataloget (som sikkert er skjult i stifinder - Brug en dos-prompt) kan du lave en kopi af filerne fp40ext.inf og ims.inf

Ved hjælp af din favorit tekst-editor søger du efter [strings] og retter alle "Professional" til "Home"

Husk endelig at tage en kopi af filerne først, hvis noget går galt...

Du har ikke et gendannelsespunkt ?

sfc /scannow kan sommetider rydde op.

@Jørgen. God idé, men den beder mig om at indsætte XP Pro cd'en og jeg kører med xp home :(.

@Thomas. Jeg har slået systemgendannelse fra :/.

Indlæg senest redigeret d. 10.10.2006 06:49 af Bruger #3275
Så står der bare indsæt xp-home cd istedet, og det funger stadig ik :(.

Fik selv løst problemet, fulgte guiden på microsofts hjemmeside:
http://support.microsoft.com/kb/873148

t