Binær værdi til registreringsdatabasen

Tags:    delphi

User
Bruger #812 @ 07.05.03 11:33
Jeg skal gerne have skrevet en binær værdi til registreringsdatabasen, men efter længere tid med hjælpefilen, Google o.a. er jeg ved at give op.

Eksempel: Jeg vil gerne have skrevet en strengværdi, en DWORD-værdi og en binær værdi til registreringsdatabasen. Men hvordan er det ny lige jeg kan lave en binaer værdi?

Fold kodeboks ind/udKode 


Hvis jeg prøver med Registry.WriteBinaryData('Titel', 0) får jeg en fejl (Constant object cannot be passed as var parameter). Værdien skal f.eks. hedde 'Titel' og værdidata skal der ikke være nogen af. Så en tom værdi der hedder Titel. Hvordan gør jeg det?



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis jeg prøver med Registry.WriteBinaryData('Titel', 0) får jeg en fejl (Constant object cannot be passed as var parameter). Værdien skal f.eks. hedde 'Titel' og værdidata skal der ikke være nogen af. Så en tom værdi der hedder Titel. Hvordan gør jeg det?


At dømme ud fra fejlmeddelsen burde det løse problemet hvis du laver en string variabel som du tildeler værdien Titel og så bruger du den som parameter i stedet. Altså:

<pre>
var
Data: string;
Registry: TRegistry;
begin
...
Data := 'Titel';
Registry.WriteBinaryData(Data, 0);
...
end;
</pre>

Jeg har ikke lige en compiler ved hånden så om det løser problemet helt ved jeg ikke.



Hvis det viser sig at du ikke kan skrive binære værdier i reg .. så kan du jo lave dem om til base64 og skrive dem som en streng istedet.
Bare et forslag.



t