Hej.
Når du siger at du ønsker at kode programmer til en mobiltelefon er det klart Java du skal bruge. Mange nye telefoner støtter java hvilket gør java til uden tvivl det bedste værktøj. Alt andet sprog til at lave programmer til mobiltelefonen er næsten umuligt.
PDA hved jeg ikke om støtter Java. Men det vil jeg enlig tro. Hvis ik så skal du rode lidt med C++!
Det jeg frygter med at sætte dig igang med at kode Java som nybegynder er at det er lige let samt at du uden tvivl bliver skuffet når du finder ud af at Java ikke (efter min mening) er særlig godt til at lave klassiske windows applications (programmer). Det er primært bedst til at kode til mobiltelefoner. Og som sagt er det ikke et lige let sprog. Det kræver altså en del viden. Selv jeg syntes det er svært
Men Per. Hvis du bare har lyst til at kode nogle programmer. Så vil jeg uden tvivl anbefagle dig Delphi. Det er utrolig let at bruge som nybegynder, og på under 2 timer vil du allerede være klar til at lave simple programmer. En regnemaskine som den du omtaler ville også let laves i delphi!
Dog kan du ikke bruger delphi til at lave programmer til mobillen eller PDA'en! Men altså, er det så vigtigt