Problem

Tags:    delphi

Jeg har et Problem med at jeg ikke kan konventere en string til ASCII karaktere...

På forhånd tak...



8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har et Problem med at jeg ikke kan konventere en string til ASCII karaktere...

På forhånd tak...


Håper dette kan hjelpe deg:

procedure TForm1.FormKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
begin
Label1.Caption := (VarToStr(Key));
end;

DiZpel



Hvis du vil have tallet skal du bruge Ord(var); Hvis du har værdien, men vil gerne have et tegn, skal du bruge Chr(værdi);


Med Venlig Hilsen: Chadi
http://chadi.h4f.dk



Jeg har et Problem med at jeg ikke kan konventere en string til ASCII karaktere...

På forhånd tak...


Hvis du mener du skal konvertere fra ANSI til ASCII, kan du bruge nogle api funktioner i Windows der hedder OEMtoChar og CharToOEM.

OEMToChar konverterer fra ASCII til ANSI, og CharToOEM konverterer fra ANSI til ASCII.

---
Thomas Due
tdue@mail.dk



Jeg vil gerne vide om i ikke gerne vil uddybe det lidt mere, fordi jeg er ikke så god til Delphi programmering...

På forhånd tak...



Jeg vil gerne vide om i ikke gerne vil uddybe det lidt mere, fordi jeg er ikke så god til Delphi programmering...


Så tror jeg du først skal uddybe helt nøjagtigt hvad det er du vil, ellers bliver det svært at hjælpe yderligere.

---
Thomas Due
tdue@mail.dk



Så tror jeg du først skal uddybe helt nøjagtigt hvad det er du vil, ellers bliver det svært at hjælpe yderligere.

---
Thomas Due
tdue@mail.dk


Okay. Jeg har en string som jeg godt vil have konventeret til ASCII. Som så skal skrives ud i en label.




Så tror jeg du først skal uddybe helt nøjagtigt hvad det er du vil, ellers bliver det svært at hjælpe yderligere.

---
Thomas Due
tdue@mail.dk

Okay. Jeg har en string som jeg godt vil have konventeret til ASCII. Som så skal skrives ud i en label.


Hvad er det for en string? Hvis den ikke indeholder ASCII-tegn, hvad indeholder den så? Er det ASCII-værdierne du vil have skrevet ud? Flere detaljer, tak.

/data






Hvad er det for en string? Hvis den ikke indeholder ASCII-tegn, hvad indeholder den så? Er det ASCII-værdierne du vil have skrevet ud? Flere detaljer, tak.

/data



Stringen indeholder tal som skal konventeres til ASCII, og ja det er ASCII værdi'en jeg vil have skrevet ud...

Søren




t