Microcontrollere

Tags:    diverse

Hej alle!
jeg intressere mig meget for microcontrollere, programering(python og javascript) og robotter og vil gerne laven en over en gammel racerbil.
så nu ska det være.
Micro controlleren skal fungere via to motore, 2-4 røde LED dioder og to fotodioder. Den skal via fotodioderne køre efter en hvid streg på et sort gulv og skal dreje ind efter strege hvis den kommer udenfor ved at aktivere en motor. LED dioderne hjælper bare fotodioderne med at opfatte den hvidestreg. jeg fandt et link til en robot bygget af DTU http://www.dtu.dk/Subsites/robocup/konkurrencen/dr_demo.aspx jeg kunne sådan set have bygget efter deres anvisning hvis det ikke var for hydraliken i min racerbil.

deres racerbil kørere efter kampvognsmetoden hvor der er to motoere til at køre og så stopper den ene bare hvis den skal dreje. men min kørere sfter Bil metoden hvor den er baghjuls trukket og styres af en motor foran der hvis den skal til højr kørere moteren højre om og modsat hvis det er venstre....

er der nogen der kan hjælpe? jeg har spurgt på www.robocup.dk men de syntes ikke rigtigt til hjælp.
jeg mangler også en microcontroller og ved ikke helt hvilken jeg skal vælge men har på fornemmeren at det skal være en PIC eller AVR?

MVH Emil Melgaard

Indlæg senest redigeret d. 07.10.2006 14:40 af Bruger #10647
2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Virkelig ingen der kan svare?

t