Delphi og php

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Hej UDviklere. vil høre om det er muligt at sætte et WEbbrowser-component ind i en delphi form, som kobler op til en PHP fil på nettet, som gir fuldt layout og styring af functionr i delphi. det jeg kunne tænke mig var

jeg har en Webbrowser i mit form som har Align:AllClient
det jeg så kunne bruge var at man via nogle triggers i php-koden kunne styre php, så trykkede jeg på knappen . Afspil liste. så ville den starte functionen afspilliste1. i delphi ? så det styres VIA php ?

Måske lidt forvirret formuleret :P ?

-The freaker



15 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
ja, undskyld jeg kommer så ligeud nu. men er der en løsning på så¨dan noget eller ikke ? ^^ vil gerne have det overstået



Umiddelbart ville jeg nok vælge at lave en application der kan styres via en php side fra nettet i stedet ? Så skal han ikke engang hente programmet men bare have en php side.

M.v.h. Johnny Rasmussen.



okay, nu fortæller jeg det. jeg skal lave en Stream Player til min shoutcast Radio - Hjørringvej-mixers.! jeg VIL I DELPHI lave en stream player, som har en PHP side som interface, hvore knapperne så kan sætte programmet igang med at afspille, så der kan være mulighed for database og alt muligt shit i appen, sådan har jeg valgt jeg gerne vil have det :D og vil høre om det er muligt og hvordan det kan gøres.!



jeg ved at jeg kan alt det med delphi, det er stadig ikke spørgsmålet johnny :) vil ikke virke frastødende, men vil gerne vide hvordan jeg gør det og noget kode til det. det med php skal være der. Tak



hehe, har selv tænkt på dette med XML.
men problemet er, at personen der skal bruge dette program, skal kunne tilføje nye knapper.links O.s.V, det skal være sådan, at når der trykkes på en <input> skal den køre funktion i delphi programmet. altså fx <input type="button" name="play">
så skal den afspille i delphi. :)



<< < 12 > >>
t