Delphi og php

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Hej UDviklere. vil høre om det er muligt at sætte et WEbbrowser-component ind i en delphi form, som kobler op til en PHP fil på nettet, som gir fuldt layout og styring af functionr i delphi. det jeg kunne tænke mig var

jeg har en Webbrowser i mit form som har Align:AllClient
det jeg så kunne bruge var at man via nogle triggers i php-koden kunne styre php, så trykkede jeg på knappen . Afspil liste. så ville den starte functionen afspilliste1. i delphi ? så det styres VIA php ?

Måske lidt forvirret formuleret :P ?

-The freaker



15 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Som sagt alt du kan i PHP kan du også i Delphi.
Databaser kan også bruges i Delphi, søg evt. her på udvikleren eller google.
Så hvis du gerne vil lære lidt Delphi kodning, så ville jeg anbefale dig at droppe idéen med PHP, med mindre det skal kunne styrers fra hvor som helst bare der er net.
Selv der kan det faktisk laves i delphi, da du sagtens kan bruge et delphi program som hjemmeside, bare du har en server der kan klare det. Det er dog et større project.

M.v.h. Johnny Rasmusen.



Johnny hvis ikke du kan bringe konstruktivt, så bare shh..

Jonas, sådan som jeg forstår der, så skal du bare bruge PHP til at skrifte Baggrundsfarve, osv, er det rigtigt?

I så fald ville jeg ikke nødvendigvis bruge PHP, snarere XML eller noget lignende. Programmet kan så parse den XML (Hvis siden ikke skal se overdreven forskellig ud fra dag til dag, er parsning nok noget af det nemmeste) og så lave lidt ala. det her:

Fold kodeboks ind/udKode 

(lægge dette i en fil, som programmet henter ned. Derefter parse filen, således at du ikke er afhængig af webbrowser-komponenten)

Håber du forstår ideen, med hvad jeg mener..
Selvfølgelig vil den her ide være nemmest, hvis du har samme antal elementer at ændre på fra gang til gang..



Der er lige kommet et program fra delphi som kan håndtere php applikationer.

Har selv tænkt på at købe den.



Det kan man nok godt men hvad er idéen i at styrer programmet via php? Så vidt jeg ved er der ikke noget du kan i php, som du ikke har mulighed for i delphi.

Hvis det er fordi du også vil kunne styre et program på en server fra en hjemmeside så kan det også godt lade sig gøre, men hvad er det meningen du vil lave, så skal jeg gerne se om jeg kan finde noget kode.

M.v.h. Johnny Rasmussen.



Hejsa Johnny, det jeg tænker mig er : at interfaced og kanpperne skal kunne styes fra Delphi, så jeg kan lave automatisk styring af baggrunden, Frames, og buttons uden at skulle ændre i delphi kode



Det lyder som du ikke gider sætte dig ind i delphi ?

M.v.h. Johnny Rasmussen.

PS: Tror stadig ikke jeg forstår idéen.



hehe johnny, vil gerne sætte mig ind i delphi, men det skal laves til en anden person, jeg Commpiler programmet, og så skal han kunne styre interfaced for det via PHP. da vi i forvejen ved ´der er mange der vil benytte det, vi gider ikke lave designet om i Delphi værd dag, for at folk skal downloade det igen, så det nemmere, og mindre tidskrævende for både os og brugerne



Som sagt alt man kan i PHP kan også laves i Delphi, derfor vil det være muligt at lave en løsning der kan ændre designet i en delphi application, lige så let eller måske endda lettere end i PHP.

M.v.h. Johnny Rasmussen.



hehe johnny, du forstår det ik helt tror jeg :
jeg har en, som skal bruge denne app, han er ikke en haj til delphi, men god til PHP, ved at sætte en WEBBROWSER: i delphi formen, skal jeg via PHP kunne styre functionerne i DELPHI, så jeg kan FX. Sætte en automatisk BG- op hver dag, og andre functioner, jeg ved jeg kan lave dette i delphi, ingen problem, men meningen er det skal laves i PHP. og derfor spørg jeg om det er muligt, og hva man kan gøre.!!!



Skal din ven da rette i php-koden ?



<< < 12 > >>
t