Gøre en Delphi "Package" (.DPK) fil "Always Build"

Tags:    delphi

Hej allesammen,

jeg er igang med at fixe en "MSN Messenger client", og er igang med at fixe et komponent...
eller, er færdig..
men jeg kan ikk installere komponentet..
Jeg får den her fejl "[Error] Never-build package 'D7' requires always-build package 'IcsDel70'".
Jeg spurgte hvad der menes med det og fik af vide at jeg skulle sætte IcsDel70 pakken til "always Build". Dette ved jeg selvfølgelig ikk hvordan jeg gør, og tilsyneladende heller ikke andre :'(

Så hvordan går man?

Med venlig hilsen
Ken Christensen



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej allesammen,

jeg er igang med at fixe en "MSN Messenger client", og er igang med at fixe et komponent...
eller, er færdig..
men jeg kan ikk installere komponentet..
Jeg får den her fejl "[Error] Never-build package 'D7' requires always-build package 'IcsDel70'".
Jeg spurgte hvad der menes med det og fik af vide at jeg skulle sætte IcsDel70 pakken til "always Build". Dette ved jeg selvfølgelig ikk hvordan jeg gør, og tilsyneladende heller ikke andre :'(

Så hvordan går man?

Med venlig hilsen
Ken Christensen


Jeg har selv mødt den fejl en gang før, jeg kan ikke heltt huske hvad jeg gjorde for, at komme af med den men prøv:

i menuen project->build all

eller

Ændre "$implicitbuild on" til "off"






Hej Stefan,

Jeg har fundet det, men ellers tak for hjælpen.
skulle bare sætte "build control" til "Build as needed" istedet for "Explicit ReBuild"
Jeg har lavet et screenshot af det til alle jer andre :)
http://kenman.hard-mods.dk/temp/alwaysbuild.gif, det er inde i "options" for komponentet/.dpk'en.

Stefan, er det det samme du mener?

Med venlig hilsen
Ken Christensen
[Redigeret d. 05/05-03 14:38:44 af Ken Christensen]



Hej Stefan,

Jeg har fundet det, men ellers tak for hjælpen.
skulle bare sætte "build control" til "Build as needed" istedet for "Explicit ReBuild"
Jeg har lavet et screenshot af det til alle jer andre :)
http://kenman.hard-mods.dk/temp/alwaysbuild.gif, det er inde i "options" for komponentet/.dpk'en.

Stefan, er det det samme du mener?

Med venlig hilsen
Ken Christensen
[Redigeret d. 05/05-03 14:38:44 af Ken Christensen]


Hvis du åbner DPK i filen i notepad vil du se noget i retning af :
Fold kodeboks ind/udKode 


Som du kan se er der linie der hedder : {$IMPLICITBUILD OFF}
det var den linie jeg ville have du skulle ændre, jeg havde bare ikke opdaget at man kunne gøre det på en lettere måde...

mvh.
Stefan Svensson



ok :)

Med venlig hilsen
Ken Christensen



t