hvordan virker en virus søgerobot

Tags:    visual-basic

hey læste inde på virus112.dk at de har en søgerobot der søger internettet igennem for vira døgnet rundt.. så ku jeg ikk lade væe med at tænke på er det ikk rimelig umuligt og søge hele intenettet igennem, man blir jo aldrig færdig?? og hvordan virker den robot.. evt. kode...

på forhånd tak
//jesper

4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det jeg tror de mener er at de har lavet en robot der henter oplysninger fra eksempelvis secunia.org og andre sikkerhedshjemmesider.

jesper, google har jo også en robot der søger nettet igennem for at finde nye adresser og gemme indholdet af siderne.
Sådan en virker ved at du giver den en hjemmeside den kan starte på, så finder den alle links på siden og går ind på alle disse links et ad gangen og finder links der og sådan kan den så blive ved i en uendelighed. Der skal selvfølgelig være noget så man ikke kommer ind på den samme side 2 gange og der er mange andre ting man også skal tage højde for.

Jeg ved ikke hvad en robot der søger efter vira skulle kunne, man kunne forestille sig at den kunne finde hjemmesider man skal holde sig fra, men jeg tror nu at Jonas har ret i at det bare er virus definitioner den finder.

Det jeg tror de mener er at de har lavet en robot der henter oplysninger fra eksempelvis secunia.org og andre sikkerhedshjemmesider.

tak for svarene er nok rigtigt det som i siger, tænkte bare på at det var en uoverskuelig opgave at gennemsøge hele nettet for vira...
men tak

hvis svarende ikke er tilstrækkelige så se på www.howstuffworks.com der er det præcise svar helt sikkert

tak for svarene er nok rigtigt det som i siger, tænkte bare på at det var en uoverskuelig opgave at gennemsøge hele nettet for vira...
men tak

t