POST og GET sammen??

Tags:    php

<< < 12 > >>
Jeg har lavet mig en side som består af index.php der bruger include (jeg ved godt det burde være require) til at indlæse nogle sider til layout, og en side der hedder kontakt.php. Kontakt.php er bliver inkluderet fordi siden hedder localhost/ddn/?page=kontakt så der har jeg allerede brugt post. Dvs jeg har lavet et link i menuen der hedder <a href="/ddn/?page=kontakt">Kontakt</a>. På siden kontakt.php har jeg en formular hvor der står <form action="/ddn?page=kontakt" method="post"> og nogle input felter til navn email og kommentaren, og <input type="submit" name="skriv_besked" value=" - oK - ">

Øverst på samme side står if(isset($_POST["skriv_besked"])) {
echo "Tak for din besked.";

}

Men der står aldrig "Tak for din besked". Hvorfor? tænkte jeg så. Jo det må være fordi jeg ikke kan bruge get og post samtidig. Er det den korrekte formodning? Hvis ja, er der så en anden måde at gøre det samme på hvor jeg stadig kan bruge include til at indlæse mine sider inden i index.php?

tak på forhånd
-SpectreNectar

11 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har du tjekket min side?????
//heymann

Ja jeg har været inde og har tilmed lagt en besked i gæstebogen for at bekræfte dit udsagn.

Okay,,, :p

du mangler en / foran ? i din form action.

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2006 18:04 af Bruger #5620
hmm lyder underligt da, jeg godt kan få det til at virke.... tjek min side.... http://www.heymann.dk

//Heymann

Du poster jo ikke til kontakt.php, så hvis if(isset osv. er på kontakt.php bør det vel ikke virker, eller tager jeg fejl?

Du poster jo ikke til kontakt.php, så hvis if(isset osv. er på kontakt.php bør det vel ikke virker, eller tager jeg fejl?

Jeg poster til index.php som har koden

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvor page_source er lig kontakt.php

Det var snu opdaget at jeg ikke postede til samme side men hvis man ikke kan poste til en anden side som så inkluderer den første side og beder om post data så har jeg et problem. Jeg går ud fra at Per har gjort det samme som mig så det er lidt underligt.

rediger:

Det skal lige nævnes at jeg er forholdsvis ny i PHP og måske ikke helt har styr på hvad include gør. Hvis jeg skal klippe klistre mere kode så er det bare at sige til.

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2006 15:48 af Bruger #10608

//heymann

//heymann

Ja jeg har været inde og har tilmed lagt en besked i gæstebogen for at bekræfte dit udsagn.

Vil godt hjælpe, hvis du har brug for andet hjælp... :p

//heymann

Til dem ger gider at læse det kommer her hele indholdet af de relevante sider:

index.php
Fold kodeboks ind/udKode 

layout_leftpanel.php
Fold kodeboks ind/udKode 

sidst men ikke mindst, kontakt.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2006 16:19 af Bruger #10608
dine incudes skal se sådan her ud:
include("dinfil");