TMaskEdit

Tags:    delphi

Hej alle

Jeg har et irriterende proplem.

Jeg bruger nogle MaskEdit til at indtaste datoer i. Det virker sådan set godt nok, problemet kommer når man vil slette en dato igen og efterlade feltet tomt. Det kan man ikke, idet der kommer en fejl om at det ikke er en korrekt dato...

Er der nogen der ved hvordan man undgår eller omgår dette?

Karin



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej alle

Jeg har et irriterende proplem.

Jeg bruger nogle MaskEdit til at indtaste datoer i. Det virker sådan set godt nok, problemet kommer når man vil slette en dato igen og efterlade feltet tomt. Det kan man ikke, idet der kommer en fejl om at det ikke er en korrekt dato...

Er der nogen der ved hvordan man undgår eller omgår dette?

Karin


Du kan jo bruge escape tasten til at forlade dit maskedit felt med, hvis du ikke har udfyldt det korrekt, alternativt kan du nedarve en ny mask edit og så override f.eks. CMExit og evt. ValidateEdit.

---
Thomas Due
tdue@mail.dk



Hej alle

Jeg har et irriterende proplem.

Jeg bruger nogle MaskEdit til at indtaste datoer i. Det virker sådan set godt nok, problemet kommer når man vil slette en dato igen og efterlade feltet tomt. Det kan man ikke, idet der kommer en fejl om at det ikke er en korrekt dato...

Er der nogen der ved hvordan man undgår eller omgår dette?

Karin

Du kan jo bruge escape tasten til at forlade dit maskedit felt med, hvis du ikke har udfyldt det korrekt, alternativt kan du nedarve en ny mask edit og så override f.eks. CMExit og evt. ValidateEdit.

---
Thomas Due
tdue@mail.dk


Ja, men problemet er at hvis jeg bruger escape så skrives den gamle værdi i feltet igen... Og jeg ville jo gerne have den slettet. Dit andet alternativ lyder interessant, det vil jeg prøve.

Karin




t