SHDocVw.InternetExplorer og Windows Service

Tags:    .net

Hejsa!

Jeg har udviklet en Console Applikation som anvender en Internet Explorer til at gå ind på en side og gemme noget tekst. Jeg har brugt SHDocVw.InternetExplorer til dette formål og det virker ganske fint.

Men problemer opstår så nu, hvor jeg vil konvertere programmet til en Windows Service og installere det på en server. Det er også her det mærkelige opstår. Hvis jeg installere min nyoprettede service på min egen udvikler Windows Xp maskine, ja så virker det fint. Min service køre som den skal og det er ingen problemer. Jeg har endda også kunne installere og køre den uden problemer på en anden Xp maskine.

Men hvis jeg prøver at køre min service på en Windows 2000 eller 2003 server, ja så fryser programmet, og der sker simpelthen ikke noget som helts. Min kode bygger på events som SHDocVw.InternetExplorer laver. Fx hvis den er færdig med at hente en side, lytter jeg på DocumentComplete eventen og har også en anden event NavigateError, som tager sig af fejl og lign. Det hele er i en try catch blok, så evt. Exceptions bliver logget i en Database.

Men mit program står bare og laver ingenting. Ingen Exceptions eller events bliver fyret!

Jeg har søgt rundt på nettet og set at der er mange andre der har samme problem. Flere steder opfordre de til at man sætter servicen til at køre på kontoen "Local System" og så sæt "Allow service to interact with desktop" til true. Men dette har ikke løst problemet.

PS: Smider jeg min Console Applikation over på Windows 2000/2003 serveren virker det fint, bare ikke som Windows Service (Og det er det som jeg skal bruge)

Nogen der kan hjælpe mig her :D =?

Indlæg senest redigeret d. 27.09.2006 07:41 af Bruger #10592
3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jo nok et unødigt spørgsmål, men du installerer fra en administrator konto ikke ?

Jo nok et unødigt spørgsmål, men du installerer fra en administrator konto ikke ?

Jow =) har også prøvet at lade servicen "Logge på" som administrator, men ude det havde nogen effekt!

Indlæg senest redigeret d. 26.09.2006 10:53 af Bruger #10592
Ups ...

Indlæg senest redigeret d. 26.09.2006 10:53 af Bruger #10592
t