Hjælp: Kør JAVA filer

Tags:    java

<< < 12 > >>
Hej.
Jeg har i de seneste dage rodet lidt rundt med JAVA, og jeg er såmænd ikke kommet længere... end til at skulle åbne JAVA filen, så jg håber der er nogle kloge hoveder, de lige vil give en nybegynder en ærlig chance, også sammentidig bruge lidt tid på et grunddigt [U]idiot sikret svar!
Jeg er kommet så lant
Jeg har downloadet JAVA Sun.
Jeg har højreklikket på "Denne computer" trykket > Avanceret > Miljøvariabler > Trykket ny > og intastet: path ved "Variablenavn, " og trykket: C:\\Java\\jdk1.5.0_07\\bin i "Variable værdi" og bare trykket ok for resten...
Dette fortalte en mig at jeg skulle gøre... (Så jeg håber det er rigtigt).
Men jeg fik aldrig fat i hvad jeg skulle bagefter det.. Noget med skrive:
javac filnanv.java ("filen compiles nu")
java filnanv ("du vil se outputtet af din fil")

Men hvor skal jeg da skrive det, og er alt det andet jeg har gjort indtil videre korrekt, og skal det virkeligt passe at man skal gøre alt dette bare for at se resultatet på ens JAVA fil?

Hvis det skal gøres således, vil jeg meget gerne have en begrundelse, og en MEGET grundig beskrivelse af hvad jeg ellers skal gøre, og vis det gøres på en anden måde vil jeg meget gerne ligeledes have en GRUNDIG beskrivelse af hvad jeg skal gøre! TAK

Jeg har prøvet at installere programmet Netbeans 5.0, efter som der var en der forslog det, men jeg syntes på ingen måde det virker, og den skriver da også fejl i indlæsning af side osv. osv. når jeg prøver at skrive en kode og runne det i programmet!

Så jeg er en forvirret nybegyder i den store JAVA verden, som meget gerne vil have lidt hjælp!

På forhånd MANGE TAK!!!

Og også mange tak for din tålmodighed!

Venlig hilsen
Jonatan Harring

12 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Lyder meget, meget underligt .. Har jeg da aldrig hørt om før .. Æhm så start da med at nøjes med at eksekver dem i netbeans eller hvad du bruger... Er da fint nok som en start indtil du har et egentlig program .. så må du jo finde ud af hvad din computer fejler i mellemtiden .. For syg er den udmiddelbart..

hvad hvis du laver en bat fil og kører det... virker det så ?

<< < 12 > >>
t