Skifte skrift i C++

Tags:    c++

Hej,

Jeg programmerer ikke rigtigt længere C++, jeg har simpelthen givet op. Men der er én ting, jeg LÆNGE har rodet med, og som jeg aldrig fik til at lykkedes: At skifte skriften i en EDIT control (EDIT, IKKE RICHEDIT).

Derfor vil jeg spørge, er der ikke en af jer der kan give mig et kodeeksempel på et komplet vindue MED en EDIT control, som gør brug af fx. skriften "Times New Roman". Resten af vinduet skal også med, bare så jeg kan få en fornemmelse af helheden i det, jeg har nemlig aldrig fundet ud af hvor henne i verden koden til at skifte skriften skulle sættes ind.

Det skal være absolut simpleste af det simpleste, ingen fancy ting, ingen menu, ingen LABEL, absolut intet. KUN den ene Edit control, og så selvfølgelig alt det andet et vindue kræver, fx. titel mm.

Og guys, lad nu please være med at give mig theForgers link eller noget, heller ikke msdn, alt det HAR jeg prøvet, jeg søger bare et kode eksempel i en simpel [ code ] [ /code ] boks her på udvikleren (;

Indlæg senest redigeret d. 25.09.2006 20:29 af Bruger #8985
6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Følgende er fra en MS KB artikel, som beskriver hvordan man bruger SetFont metoden.

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvor IDC_TEXT1 er ID'et på din edit control. Du skal gøre det samme med CEdit member variablen (fx text1control) hvorpå du skal kalde m_text1control->SetFont(&m_font).

HTH

Indlæg senest redigeret d. 25.09.2006 18:11 af Bruger #10448
Et simpelt eksempel:

Fold kodeboks ind/udKode 

Mange tak for det hurtige svar, begge to :D

Jeg har dog besluttet at give Bertel de 10 points, fordi jeg som bekendt bad om et helt vindue, og ikke kun et udtræk af en artikel, men jeg er utroligt glad for begge svar :)

Thomas

Det bliver så ikke lige nu, fordi du ikke har afgivet svar, Bertel, men kun en kommentar :D Skal Jess have pointene i stedet? Er egentlig selv ligeglad :D

Jeg samler ikke på point.

Det gør jeg heller ikke, men det er da stadig en fordel at kunne præmiere folk med dem. Men så går de til Jess.

t