Javascript spil

Tags:    diverse

Hej folkens
Er ved at lave et spil i javascript og jeg har efterhånden fået lavet et spil der fungere, nu kunne jeg så godt tænke mig at vide hvornår spilleren har gennemført spillet. Nogen der har en ide?

Her er min kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hele spillet med code og billeder kan findes her:
http://www.it-info.dk/spil.zip

6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
virker ikke i firefox... men udover det... så skal du jo tjekke op imod om brikkerne ligger korrekt.

hvis du laver et array som indeholder den rigtige position for brikkerne, og et som indeholder den nuværende position, så kan du se om de to array er ens, hver gang brugeren flytter en brik.

AHA!

man skal klikke på brikken ved siden af den sorte brik... my bad :) men du kunne da godt have lavet en vejledning :P

Tja det vil jeg da overveje at gøre:D
Men har tænkt på at lave det med arrys men kan ikke helt se hvordan jeg skal lave det, når resten af spillet ikke bruger det system:(

Tja det vil jeg da overveje at gøre:D
Men har tænkt på at lave det med arrys men kan ikke helt se hvordan jeg skal lave det, når resten af spillet ikke bruger det system:(

Hvis du ikke har en måde at genkende hvordan pusle spillet ser ud, kan du jo ikke løse det... jeg siger ikke at du skal bruge array'et andet end ved tjekning af "om spillet er færdigt".

Hvis du inden du blander dine brikker, lige giver hvert brik objekt et koordinat i forhold til et to-dimensionelt array, kan du bruge det til at tjekke på, hver gang du har lavet et træk.

eks.:
k(x,y) = brikkens start/slut x,y
p(x,y) = brikkens nuværende x,y

spillet har 4 brikker, og i det to-dimensionelle array, bliver det til følgende:

k(1,1) : k(1,2)
k(2,1) : k(2,2)

når du så blander brikkerne, står de f.eks. sådan her:

k(1,1) : k(1,2)
k(2,2) : k(2,1)

når brugeren så flytter k(2,2) -> p(2,2) (samtidigt rykkes k(2,1) -> p(2,1)), skal du lave et tjek på, om alle brikkerne er på deres plads... hvilket de så vil være i dette tilfælde.

Har selv fundet en løsning, jeg kan registrere om spillet er færdigt ved at spore de forskellige brikkers navn.
Fold kodeboks ind/udKode 

Kan du så ikk lave det helt færdigt ? kunne godt bruge koden nemlig=0)

t