Brug for hjælp til læsning af csv-fil

Tags:    php

Hej

Jeg har desperat brug for hjælp. Jeg har siddet og kæmpet med dette i flere dage.
Jeg har en csv-fil, der skal læses ind i en MySQL-database ved hjælp af PHP. Desværre er PHP ikke lige min stærke side. Så er der nogen der kan hjælpe mig med et script?

Selve csv-filen har 6 værdier, pr. linje, adskilt med ; (semikolon). Dog er der ikke noget ; i slutningen af hver linje.

Struktur:

Fornavn Mellemnavn;Efternavn;Klub;Rygnr;Klasse;Regnr

Eksempel:

Lasse Ott;Kartin;HFCK;00;UNG;DEN00000000

Det skal siges at det er en liste over cykelryttere, og at der er omkring 1800 linje/ryttere i filen.

Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig.

På forhånd tak!

Hej

Jeg har desperat brug for hjælp. Jeg har siddet og kæmpet med dette i flere dage.
Jeg har en csv-fil, der skal læses ind i en MySQL-database ved hjælp af PHP. Desværre er PHP ikke lige min stærke side. Så er der nogen der kan hjælpe mig med et script?

Selve csv-filen har 6 værdier, pr. linje, adskilt med ; (semikolon). Dog er der ikke noget ; i slutningen af hver linje.

Struktur:

Fornavn Mellemnavn;Efternavn;Klub;Rygnr;Klasse;Regnr

Eksempel:

Lasse Ott;Kartin;HFCK;00;UNG;DEN00000000

Det skal siges at det er en liste over cykelryttere, og at der er omkring 1800 linje/ryttere i filen.

Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig.

På forhånd tak!

Dette er ikke testet, men skulle virke. Hvis du ikke ved hvordan man sætter ind i en database så må du lige skrive igen.
Fold kodeboks ind/udKode 

Wups havde ikke set der var double post :)

Det må du undskylde... Det var en fejl fra min side, men tak alligevel.

t